Hjälp mig!

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Bummelisa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 632
B

Bummelisa

Jag ska byta ut havren mot ett "helfoder" eller vad man nu kallar det. Vilket e bäst? Krafft grund? Vill ha ett så man inte behöver ge mineraler extra. ge mig lite tips ta gärna med priser oxå.

Man blir lätt "lurad" av ordet helfoder...
Om ditt hö inte innehåller tillräckliga mängder av mineraler så kanske inte kraftfodrets innehåll räcker för att täcka hästens behov. Och då kommer du kanske att behöva ge mineraler iaf.

Man kan i prinsip säga så här...
Fullfoder = Ett foder som täcker hästens normala behov förutsatt att höet är av en så bra kvalitet.

Det är ALLTID GROVFODRET som styr hur den övriga foderstaten ska seut. Det kanske rent av är så att Krafft grund inte "passar" ihop med ditt hö...

Liknande trådar

Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
663
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 323
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
598
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom... 2
Svar
28
· Visningar
1 762
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk Politik 4
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur