Hjälp! Missat att vaccinera!

ponnymother

Trådstartare
Missade helt att vaccinera så nu måste vi börja med grundvaccinering igen:(
När får man tävla igen, räcker det med första sprutan eller?

Sv: Hjälp! Missat att vaccinera!

japp, du får tävla efter den andra sprutan..

Jag trode att det var 10 dagar efter sista sprutan. Vad bra att det bara var 7 dagar. Då vet jag ju det om jag skall tävla. :bump: :D

Har för mig att det stämmer bra ja.
Till TS - kolla tr om du är osäker :D

Jag glömde oxå..attans:) Men du vet om att andra sprutan ska ges efter 21 dagar och inom 90 dagar va..? Så det är bäst att du skyndar på..

Ponnyerna vaccinerades i torsdags och vet. sa att andra sprutan ska ges om 6 veckor, så tidigast om 7 veckor blir det tävling...
Hon kollade i fass på det vaccin våra fick.
Tur att det bara är aktuellt med lokala tävlingar för våran del...

Står i TR. Om jag inte hade vetat innan hade jag varit 100% säker efter gårdagens tävling där öd fick slå upp det åt en som missat att vaccinera och en som vaccinerat för 4 dagar sedan. Så det är nog inte så ovanligt att man inte vet.

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
973
Senast: fio
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
586
Senast: Ramona
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
736
Senast: MiniLi
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 610
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Dejting
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur