Hjälp, mitt dräktiga sto uppträder som en hingst???

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Wanilj
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 3 249
Sv: Hjälp, mitt dräktiga sto uppträder som en hingst???

Det andra stoet är fullvaccinerad och besiktigad innan hon kommer hit till oss... smittorisk finns alltid och i flera stallar så står det dräktiga ston ihop med hästar som tränas och tävlas.. jag riskerar även smitta gällande henne och föl när hon åker till hingsten, där har jag ingen aning om de andra hästarna är skötta som de ska... Denna dam är fullt frisk och har inte kommit i kontakt med andra hästar.. jag var mest osäker då hon är så hingstig.. det är hon som är kaxig! Jag är nog mer orolig för att släppa på bete ihop med andra ston med föl... då fölen kan få sparkar.. sen släpper jag inte ihop hästar första dagen utan nykomlingen får stå brevid den ranghöge ett par dar först..

Sv: Hjälp, mitt dräktiga sto uppträder som en hingst???

den nya pållan kommer att betäckas innan så det löser sig naturligt då hon inte kommer hem förrän strax innan och då får de inte gå ihop..

Liknande trådar

Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 534
Senast: Lyxzen
·
Avel Vårt 5 år gamla sto väntar/väntade sitt första föl och är idag på dygn 90. Hon ultraljudades på dygn 55 och konstaterades dräktig. Såg...
Svar
7
· Visningar
2 113
Senast: Toudi
·
Avel Jag har en bekant var sto är betäckt vid 2 olika brunster. Hon stod enligt uppgift superfint även vid brunst nummer 2, och var extremt... 2
Svar
28
· Visningar
5 791
Senast: sassiball
·
Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 234
Senast: exotic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka