Hjälp och råd..

Explosion

Trådstartare
Ja hur skulle ni har gjort.. Jag behöver transportskydd, bucas och sen ska jag börja träna och kanske så småning om tävla fälttävlan så jag behöver några sorts skydd. I vilken ordning skulle ni ha köpt grejorna?
Antingen: Först transportskydden sen när jag har lite mer pengar köpa terängskydd. Under tiden träna terräng i senskydd och korta skydd bak.
Eller: Köpa terrängskydd först och vänta med transportskydd.

Jag har fungernade transportskydd men dom börjar bli slitna. Skyddar inte jättebra men har ju funkat hittills. Jag har inte råd att köpa båda grejerna på samma gång för bucas transportskydd är ju ganska dyra. Eller ett annat förslag är att köpa transportskydd + billiga strykkappor att träna terräng i, men då har jag så många skydd så mamma låter nog mig inte köpa yttligare en omgång.

Så hur skulle ni ha gjort. :bump:

Sv: Hjälp och råd..

Jo det är ju ett alternativ. Men när man bara ska åka iväg och träna är det ju så mycket smidigare med transportskydd.

Skulle ALDRIG rida terräng i senskydd och kotskydd. :crazy: Vad händer om hästen häktar med bakbenen tror du?

Skulle inte köra uten ordentliga skydd heller för den delen...

Tycker faktisk du ska vänta med att rida fälttävlan tills du har råd att köpa skydd, hur kul är det om hästen skadar sig?

Nej jag vet att det inte är något att tänka på. Jag ska höra med min tränare vad hon tycker jag ska sattsa på för skydd.
Ang. Transportskydd så har de nuvarande fungerat utmärkt men börjar bli slitna..

jag tycker att du ska köpa dig riktiga skydd att rida i först!

har du transportskydd så använd dom ett tag till.
eller så köper du ett par billigare transportskydd,
det finns bra transportskydd som är billigare än bucas.

Jag vet faktiskt inte varför jag skrev det. Jag tänkte väl inte till riktigt just då. Jag tänker inte rida terräng i sånna skydd..

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
625
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: Ramona
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 246
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
808
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025