Hjälp. öronproblem

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare sante
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 974
S

sante

Hästen började skaka på huvudet, nu gör hon det då och då...när jag sätter på henne grimma verkar hon lite bekymmrad åxo, har rengjort öronen med jodopax men det var tufft då hon mest ställde sig upp och tyckte det hela var hemskt irriterande..någon som vet någon om öronproblem, varit med om det själv....vad kan det vara och vad gör man?
Vet. sa att jag kunde droppa i örondroppar....

Sv: Hjälp. öronproblem

Ringde vet. som rek att rengöra med Jodopax om det är bakterier...inte skadligt enligt honom.

Men ingen som haft hästöron problem?

Är du säker på att det är öronen som är problemet? Det kan ju även vara muskler i nacken, tandproblem, olat osv... Ta ut vet och gå igenom hästen innan du joxar något mer på egen hand, jag trodde inte att det var särskilt bra att hälla någon som helst vätska i öronen... Visserligen gör jag det med hunden, men då är jag väldigt noga med att torka torrt efteråt i hela örat... Alltså jag använder inte jopopax på hunden kanske ska förtydligas utan öronrens...

Idag skakade hon inte på huvudet...hm undrar om jodopaxen gjorde susen :) , jag måste själv säga att jag var emot det förslaget, men en veterinär är ju ändå en veterinär....det fungerrade ju.

Liknande trådar

Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 239
Senast: TinyWiny
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 454
Senast: Enya
·
Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 670
Senast: manda
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 734
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025