Hjälp! Racesafe i S, lång?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ellipelli
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 2 330
E

ellipelli

Någon som vet om säkerhetsvästen Racesafe eller en liknande finns i storleken Small och extra lång?
Jag provade storlekar idag och S var lagom vid men för kort, M för bred..
Tyckte dock om modellen så jag vill helst ha en sån.. Mycket tacksam för hjälp!

Sv: Hjälp! Racesafe i S, lång?

Svårt att säga, men den täckte inte sista revbenet. Expediten på affären trodde att en S lång skulle passa, men det fanns ej där. Vet du var det finns att få tag i?

Du kan ju alltid beställa lite överallt. Men frågan är om S verkligen passar då, för är den extra lång brukar den bara vara extra lång över ryggen.

Jaha, nej då blir det nog inte bra ändå. Frågan är vilken storlek jag ska ha då.. Vet du hur barnstorlekarna är. Många vuxna har ju barn Xl vet jag. Jag tror att det finns barn Xl lång. Undrar hur den är i förhållande till en vanlig S?
Jag måste nog försöka hitta en ridsportbutik med alla storlekarna inne och prova. På hööks där jag var fanns inga extra långa.

Jag var på Barkarby, men som jag förstod det tar inte hööks in de långa modellerna. Jag ska ringa å prata med Guro om storlekarna, tack för tipset!

vet ej om S finns i lång. Jag har om jag inte minns fel child/ungdomsmodellen i XL lång. den funkar än så länge på mig och jag tycker att den sitter helt oki.
Jag är lång smal. ca 1,75 lång å väger nog inte över 60 kg. den når nästan ner till sista svans/ryggkotan. jag har inte upplevt att den är i vägen än så länge.
Jag upplever att s vuxenstorlek var kortare i ryggen, child xl lång va längre i ryggen... child xl lång var något smalare än S vuxen.
Valde den mindre därför att om den töjer sig är det bättre att kunna dra åt lite än att den blir för stor. Råkade ut för detta på min förra väst. tyckte den passade bra vid köp men efter ca 6 mån ville den åka upp hur mycket jag än drog åt kardborren. Tillslut fanns det inte så mycket mer att dra åt. Valde att byta modell och denna modell verkar passa mig mycket bättre.

Jag var i Infra city.. blandade ihop med Ikea..

Nu har jag fått tag i en S med lång rygg. Provade att rida med den idag, men tyckte att den var för lång. Den slog i sadeln lite då och då. Det kändes irriterande. Konstigt att det verkar vara så stor skillnad från en vanlig S som var alldeles för kort. Vet nån hur stor skillnad det är?
Tror att jag ska prova en child XL lång om jag nu får tag i det.. För jag är 1,77 och väger 60 kg. Nästan samma mått som dig. Kanske funkar bättre.. Hoppas!

jag har en recesafe Child XL long och den sitter verkligen perfekt! har haft problem med att hitta ngn som var tillräckligt lång då jag har ganska lång överkropp... jag är 166 cm och väger 56-57 kg, då har jag iof väldigt smal midja. men du måste vara noga med att västen verkligen täcker revbenen och att den även går tillräckligt långt ner över ryggen så den täcker de ryggkotor som den ska. lycka till i väst-träsket!

alla storlekar går att få extra långa mot ett litet (max ett par hundra) pristillägg.

om återförsäljaren säger att det inte går är det bullshit.

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
247
Senast: sweep
·
Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
34
· Visningar
1 561
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
616
Senast: skiesabove
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
723
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V