hjälp!! rund men inte bred och kort.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare teammalmgren
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 705
T

teammalmgren

Måste verkligen ha tag i en ny sadel har verkligen letat länge.

Har ahft utrpvare ute men inte blir det nått bättre av det heller ingen av sadlarna som hon hade passade.

Den sadeln hästen gått bäst i är en keiffer beerbaum. den låg bra kanske ngt smal och ngt för svängd. Men det största problemet är att den är för takformad.

Har ett fullblod som nu blivit rundare över ryggen nu än innan då han var väldigt "takig".

Han ahr väldigt kort sadel läge och jag som igentligen vill ha en 17,5 får nog nöja mig med en 17" (i keiffern var det inga problem gott om plats)

Eftersom han inte har så bred rygg passar inte morris& noland då trycket kommer förlångt ut på sidan och det bildas ett veck över revbenen (och hästen e inte fet). Samma problem i keiffern.

Så tips på korta, raka, runda men inte så breda sadlar.

Nån som har erfarenhet av typ globus??

Sv: hjälp!! rund men inte bred och kort.

Zaldin fungerar inte den är för svängd. har då testat allround sadeln både nyare och äldre modell.

Fast hoppsadeln kanske e rakare i bommen`??

Ja, hoppsadeln är nog lite rakare...har både hopp och allround i zaldi, och hopp ä något rakare!

Är det inga mera förslag?

Liknande trådar

Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 307
Utrustning Nu vänder jag mig till er som har dessa dressyrsadlar . Globus crincle, passier corona , equiline contest. Dessa tre dressyrsadlar...
Svar
1
· Visningar
764
Senast: Time Lord
·
Utrustning Finns det? Har en irish cob som jag mest lufsar i skogen med, men då vi ibland går till ridhuset, eller tränar lite dressyr i skogen så...
Svar
7
· Visningar
2 665
Senast: Fibusen
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 978

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka