HJÄLP! Sadel..?

Packiimaan

Trådstartare
Hej! min häst är lite överbyggd i rumpan och är väldigt lättskrämd så han spänner sig mkt i ryggen, massören sa att han ska ha en sadel som lägger tyngden där fram tror jag det va för där bak är där allt de spända sätter sig, (jobbar honom i form mkt för o få det bra), ngn som vet en bra sadelutprovare i stockholmstrakten som är bra på sånt o har både begagnade o nya sadlar..?

Sv: HJÄLP! Sadel..?

Amerigo har sin chefsutprovare i sthlm... henne använder jag :laugh:

Jag med! Hon är toppenbra :)

Till TS, italienska och franska sadelmärken har ofta tyngdpunkten längre fram i sadeln. Till min gamla häst, överbyggd med extremt kort anläggningsyta, hade jag en Amerigo DJ.

Sv: HJÄLP! Sadel..?

Vet inte om jag får skriva hela hemside adressen, men moderator får väl ta bort i så fall. Ridin.se :)

Liknande trådar

Utrustning Hej Denna ponny har en schleese dressyr sadel som ligger bra, söker efter en liknande hoppsadel men i en betydligt billigare prisklass...
Svar
0
· Visningar
265
Utrustning Letar ny sadel till min ena pålle som har tappat muskler efter fölning mm. Utprovaren sa för flera år sen att hon har en rak rygg...
Svar
0
· Visningar
321
Utrustning Hej! Jag har en fundering, min häst har börjat få skav av schabrakkanten så har bokat tid för sadelkoll och tänkte att jag fram tills...
Svar
5
· Visningar
929
Senast: Buck
·
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 721
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Lekstuga
  • Tandfen utan kontanter
  • Pluggtråden

Hund, Katt, Andra Djur