Hjälp snabbt- skriva nersänkta tecken

Sv: Hjälp snabbt- skriva nersänkta tecken

menar du sånt här _?

Isåfall brevid strecktangenten - så har du ju en knapp med en uppåtpil på, tryck ner den samtidigt som du trycker ner - tangenten,

I vilket program? I Word (modern variant) är det ctrl+= för kortkommandot eller en knapp i fältet Tecken, fliken Start. I LaTeX är det _{text} i passande miljö.

[edit]
Inga svar sedan igår och nu tre på lika många minuter :D

Inga svar sedan igår och nu tre på lika många minuter :D
Det hjälpsamma folket börjar vakna :D

Ctrl + = funkar inte för mig i Word 2007, det verkar bara ta bort övre marginalen från paragrafen. Ctrl + Shift + = funkar inte heller :(
Ctrl + + gör ett tecken upphöjt dock. Weird.

Annan tangentbordslayout/språk? Har just 2007 själv och tog bara kortkommandon från knapparnas tooltips, men ctrl+= blir på mitt tangentbord förstås ctrl+shift+0 (därmed säkra tipset att använda knapparna).

Lyckades nog snurra till det lite i mitt inlägg, ser jag:
Ctrl + Shift + 0(=) gör alltså ingenting, Ctrl + 0 tar bort "margin-top" medan Ctrl + + gör det upphöjt i svensk layout :)
Och för att göra saker ännu snurrigare testade jag att byta inputspråk till Engelska och starta On-Screen Keyboard och då såg jag ju att enligt den engelska(US) layouten sitter =-tecknet i den "vanliga raden" och plustecknet ovanför (kräver Shift). Men det verkade inte fungera ändå, eller mjo då gav Ctrl+= upphöjt, inte nedsänkt. Nåväl, struntsamma :)

Liknande trådar

IT & mobiler Härom dagen fick jag nedanstående meddelande på min dator. Det går inte att klicka på knapparna och jag kommer inte in i datorn. När...
Svar
11
· Visningar
444
Senast: Görel
·
Fritid Hej på er! Är det några andra här som gillar att skriva för hand eller på datorn, berättelse, noveller, böcker eller bara rent ut av...
Svar
1
· Visningar
145
IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 059
Senast: Enya
·
  • Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 357
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S