Hjälp, SNABBT!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Rosberg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 750
R

Rosberg

Ska beställa saker från börjes nu. Måste ha hjälp med en sak.
Ska köpa nytt bett 3-delat. Det jag har nu är valnigt träns bett= 2-delat. Just nu har min häst 13,5 i sitt bett. Men ska jag ta en storlek mindre när det är 3-delat? Snabba Svar Tack!

MVH Marlen

Sv: Hjälp, SNABBT!

Ok. Men det hon har är precis på gränsen för stort. Ska jag ta mindre då? Vad händer om det är för litet resp. för stort?

Om det sticker ut mer än 1cm skulle jag nog gått ned en strl.För litet bett kan man nog inte få in i munnen och är det för långt kan det vara obehagligt för hästen.

Om det är för litet kommer det att nypa i hästens kinder, och om det är för stort så kommer det att röra i väldigt mycket! Mitt tips är att testa ett 12.5 innan, och jämför med ditt 13.5 om vilket sm sitter bäst!

Diana

Tänk på att olika märken på bett är lite olika långa, det är inte alltid de mäter likadant tyvärr. Det är alltid lite chanstagning att beställa utan att kunna mäta eller jämföra med ett gammalt bett, om det inte är samma märke vill säga.

Annars för att svara på din fråga har det ingen betydelse om det är 2- eller 3-delat på längden man väljer.

Liknande trådar

Fritid Beställde 3 par värmevantar på en sajt, just för att de hade flera olika och jag kunde beställa hem och testa. Lade beställningen 31/12...
Svar
15
· Visningar
813
Senast: MissFideli
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 446
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 194
Senast: Pinus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka