Hjälp - spyware som har tagit över datorn!

bettysmatte

Trådstartare
Min man fick helt plötsligt spyware på vår ena dator idag. Det går inte att fixa. Just nu får vi bara upp ett fönster där det står "Warning! Spyware detected on your computer!", sedan händer inget mer. Datorn bara står och arbetar. Det går inte att ominstallera McAffe. Detta spyware tillåter inte det. VAD ska vi göra?????

Sv: Hjälp - spyware som har tagit över datorn!

INGEN som vet här inne:(? Datorn är närmast okontaktbar... Vi har försökt att återställa inställningarna till en tidigare tidpunkt, men datorn vägrar att låta oss välja föregående dag/månad. Det saknas också en fil nu, påstår den. Inget fungerar ALLS - hjälp!!!

Vet inte hur vi ska kunna ladda ner något? Vi kommer inte åt hårddisken.

Min man lyckas få den att välja dvd/cd-driven i stället, men har inte lyckats med F-driven (där vi ansluter extern hårddisk och liknande). Vi saknar också en fil (antar att viruset/spywaret har "ätit" den). Kan inte säga exakt vilken det är, för jag har det inte framför mig, men det är en win32-fil, har jag för mig.

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 164
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 185
Senast: __sofia__
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var... 2 3
Svar
47
· Visningar
8 444
Senast: fejko
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det... 2
Svar
20
· Visningar
8 950

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka