Hjälp!Stigläder hållaren trasig...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Contezza
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 175
C

Contezza

Eller ja hållare kanske man int skall kalla det utan där stumpen som är kvar utav stiglädert brukar man trä igenom ett hål..
Någon som hänger med mig?

Den är trasig och jag undrar kan en sadelmakare laga den?
Min lilla polle fastnade med stigbygeln i dörren så att stigbygeln gick sönder samt lädret på sadeln som jag pratar om...
Annars gick allt bra...
Men tror ni att dom kan laga den och kommer det att bli dyrt?

Sv: Hjälp!Stigläder hållaren trasig...

jamen de kan man laga! de e ong inte så jättedyrt den e ju så himla liten

Stabilt resonemang. Ett balltramp är ju inte heller så farligt eftersom fickan är så liten... :crazy:

Jag vet inte vad det kan kosta, men sitter inte dendär grejen fast i bommen? :confused:

Tur att allt gick bra i övrigt iaf :)

Det ska nog inte alls vara dyrt att laga... Testa hos vilken skomakare som hellst så ska det nog inte kosta mer än 100 kr iallafall. :bump:

Tigertofflan: det är inte krampan som är sönder...

Jag betalade 50 kr för att sy fast min lilla flärp när den lossnat (det var bara två stygn), men då hade jag själva flärpen.

Det borde inte vara så dyrt.

Men kom ihåg att passera dörrar och mindre utrymmen med stigbyglarna uppdragna nästa gång (det lät i af som om att de var nere vid det här tillfället ?) eller läg dem i "över sadeln."

nä de e den lilla flärpen som sitter på kåpan........den där lilla som man trär in stigläderänden i.......................

Tack för alla svaret..
Skall ta den till skomakaren och fråga kan inte han så tar jag den till sadelmakaren...
Jo dom var nerdragna...
Alla som rider där brukar gå in med dom nerdragna så det blev så att man slarvade själv med det...men inte idag iaf...

Liknande trådar

Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 621
Senast: Liten
·
Utrustning För ett gäng år sedan köpte jag ett dyrt läderkoppel, vars hake råkade gå sönder efter bara ett par veckor, koppeländen var först flätad...
Svar
13
· Visningar
2 912
Senast: ch791022
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag... 5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 819
Senast: Lobelia
·
Hästhantering Hej! Min polle är super go och jag kan lita på henne till hunda. Hon är bland de lugnare sorterna och super go och mysig att hantera...
Svar
15
· Visningar
2 462
Senast: Gooing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Blandraser och renraser
  • FÅRtråden