Hjälp! Switch off pour on

Zolimita

Trådstartare
Ska ju inte appliceras där hästen har sadeln.Men kom ju på att hon ska ha svanskappa också och den ligger ju mot kroppen.Kan jag då sätta medlet på sidan om?
Har aldrig använt switch,tyvärr får jag inte tag på Chevalet:(

Sv: Hjälp! Switch off pour on

Det går jättebra att ta vid sidan av svanskappan. Jag tar en gammal penicilin-spruta, som jag fyller med Switchen och duttar sedan (utan kanyl) dels längs med överlinjen, men även t ex på bringan, och nedanför sadeln, samt vid bakknät.

KL
Håller med - går hur bra som helst!
rent generellt - (använder också en gammal penicillin spruta) så är det bättre att applicera "sträckvis" tvärs över länd och bakdel i vilket fall - än att bara dra en sträng längsmed ryggraden som det står på flaskan. för då denderar allt att rinna ner i sadelstaden oavsett efter en stund!
så du kan "dra ränder" med sprutan och göra uppehåll på mitten där svanskappan ska ligga.

susanne,mackan tack för tipset om sprutan.Har just funderat över att det är ju inte så klokt att hälla direkt från flaskan.
Provade en liten dutt igår och hon fick inga reaktioner så hoppas hon tål det:)

Ska ju inte appliceras där hästen har sadeln.Men kom ju på att hon ska ha svanskappa också och den ligger ju mot kroppen.Kan jag då sätta medlet på sidan om?
Har aldrig använt switch,tyvärr får jag inte tag på Chevalet:(

Jag gillade också Chevalet :)
Tyvörr har det slutat tillverkats, tror det var pga de nya Eu-reglerna. Så jag vet inte vad den innehöll som inte var tillåtet...

haha, helt OT: men den var löjligt lik (våra trådar - överskrift iaf)

:rofl: Jag = dålig på att söka :o

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 612
Senast: Stergo
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 602
Senast: Tuggben
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 373
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 487
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka