Hjälp, vad gör jag för fel?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare ohhello
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 767
O

ohhello

Hej!

Jag har en medryttarhäst som jag har lite problem med, han är väldigt snabb och svår i traven och börjar alltid galoppera när vi travar. Jag försöker få honom att gå i ett lungnare tempo men det är jättesvårt. Jag kanske inte är tilräckligt mjuk i handen och inte riktigt still med skänkeln. Jag tycker det är svårt att få honom på tygeln. Han håller alltid på att ta upp huvudet hela tiden. Hur ska jag göra och vad gör jag för fel? :confused:

tacksam för tips! :rofl:

Sv: Hjälp, vad gör jag för fel?

Låter som en het och kanske stressad häst.
Jag köpte en ponny för några årsen och hon var precis likadan. I skritten ska du ha ett löjligt långsamt tempo, likaså i traven. skit i att han ska gå ner på tygeln, du måste börja med att lugna ner honom. Kör skritt och trav i någon månad, tills du känner att han börjar lugna ner sig. Sitt still, busrid inte och börja ta dressyrlektioner.
Prata med ägaren till hästen, ni måste rida den ungefär likadant.
Pröva att rida med graman, det ger verkligen mycket.
Hoppas allt funkar!

Jag skulle rekommendera att du rider för ägaren några gånger.

Om min medryttare inte klarade av hästen så hade jag velat veta det, och försöka ge dom en chans att lära känna varandra bättre med min hjälp.

Håller med, du måste få hästen lugnare innan du kan arbeta med formen, den kommer troligtvis mer av sig själv när hästen coolat ner sig.
Kör mkt övergångar mellan halt, skritt och trav. Innan du travar ska DU ha bestämt dig för hur många meter eller travsteg det ska vara innan du bryter av igen. Ju lydigare hästen blir desto kortare sträcka kan du trava och sedan bryta av.
Lycka till

Liknande trådar

Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 657
Senast: Liten
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Dressyr Jag kämpar med mina händer. Speciellt i trav har jag en tendens att få raka armar och "för mjuka" händer som inte sluter nog väl runt... 2
Svar
35
· Visningar
3 511
Senast: Sar
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 653
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka