HJÄLP! Vad ska jag göra med upphittad hund?

Sv: HJÄLP! Vad ska jag göra med upphittad hund?

Ta hunden till polisen och lämna honom där. Att dom inte har resurser är bara skitsnack, dom SKA ta hand om bortsprungna hundar. Dessutom kan dom ju läsa av ev chipp och hitta ägaren.

Har nu varit iväg med hunden till polisen,efter att jag ringde en tredje gång och var lite arg,dom hade fått tag på ett jourhem han kunde vara i ifall inte ägaren dyker upp till natten,så dom skulle köra dit han senare ifall inte ägaren ringer,så jag hoppas det löser sig för voffs och att han återförenas med matte och husse!

Ja det hoppas verkligen jag med!:(
Shysst av dig att ta dig an hunden iallafall:)

Det ser verkligen ut som en väl omhändertagen hund iaf... Så den borde vara saknad...

Har allt ordnat sig än? Får du veta av polisen om ägaren dyker upp?

stackars liten, tänk om det inte är nån som vill han honom ..?

Ja, han kan ju ha fått skjuts. Men på 3 veckor kan dom komma långt.
Färgen stämmer inte riktigt heller men det kan ju vara ett blekt kort i efterlysningen.
Hoppas Fibusen får reda på vad som händer med hunden.

Ts upphittade hund var en schäfer men så lika e dom inte tycker jag... Kanske kan de vara samma men tror inte de...

men de hade vart kul å fått veta hur de går...

Senast ändrad:

Men jag förstår inte riktigt:crazy:Hunden måste väl vara chippad och då kan det väl inte vara SÅ svårt att hitta ägaren:confused:

Hunden måste väl vara chippad och då kan det väl inte vara SÅ svårt att hitta ägaren:confused:
Varför måste den vara chippad? Det är långt ifrån alla hundar som är det...

Jämförde också dessa två hundar,men det var inte mycket som var likt faktist,mer än att dom var schäfrar bägge två.

Har inte hört något alls om hur det har gått,tänkte ringa in till polisen idag och höra om han vart hämtad.

Ja då har den väl inte kommit tillrätta:cry: För isf hade väl ändå ägaren hört av sig till dig och gett dig "Dagens Ros".

Nä, på korten var det skillnad men med ett gammalt kort och en ung hund som förändras, fäller och kommer i bra päls så kan det skilja mycket. Jag har kort på mina egna schäfrar där man inte skulle tro det är samma hund.

Men i detta fallet så är det nog tyvärr fel, jag jämförde inte korten innan jag slängde in länken.
Hoppas du får reda på hur det går med hittehunden.

Hur går det??? Dom måste väl ha kommit å hämtat hunden nu eller?

Har du fått veta något? Har du pratat med polisen?

Du får ta å försäkra dig om att du får reda på vad som händer det var ju ändå du som tog hand om hunden.....

Hur har det gått? Har du fått tag på någon ägare än? Var i Dalarna bor du? Har du kontaktat brukshundklubben? De kanske vet något, om inte annat har de kanske en chipavläsare...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 941
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 198
Senast: __sofia__
·
Hundträning Hej! Hur börjar ni träna in att vänja hunden sitta uppbunden vid ett träd tex. vid patrullträning (hemvärnet) eller vid sök, eller...
Svar
9
· Visningar
754
Senast: Masse
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 665
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka