Hjälp! Vad tror ni?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Silverstol
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 831
S

Silverstol

I dag när jag vaknade såg jag att katten såg lite konstig ut, klappade honom och han började spinna och njuta som vanligt så tänkte att jag misstog mig nog.

Åkte in till stan en timme och när jag kom hem såg jag att han haltade kraftigt på v. framtass. Han kröp in under min säng som han brukar göra när han är rädd och låg där ett tag.
Sen när min pappa kom hem så berättade jag att han haltade, och det enda sättet att få fram honom på var dessvärre att skrämma fram honom :/

men när han kom fram under sängen haltade han in i syrrans gamla rum istället som ligger alldeles brevid mitt och kryper under hennes säng istället, och där låg han hela eftermiddagen och hela kvällen tills vi fick skrämma fram honom igen.
Kollade tassen, mamma som är sjuksköterska kände på benen men inget verkade vara fel i sklettet liksom och han hade inget på tassen.

men sen såg vi att han sköt rygg när han stod stilla och gick så jag kände på ryggen, det var där han hade ont! I mitten på ryggen liksom.

Han hade inte ätit eller varit i lådan på hela dan så det var bara att bära ner honom för trappen eftersom maten finns på nedervåningen.
men han åt ingenting när han kom ner, drack inget heller.

Min pappa hörde i går när han låg och vilade att det var ett himla oväsen på gräsmattan, fåglar som skrek, så vi misstänker att katten hade jävlats med dem och att han blivit biten/fått en smäll eller liknande.

Men kan fåglar verkligen göra en sån skada på katten? Han är ju inte liten direkt. 11 eller 12 år.

Jag vill ju hellst åka till vetrinären (vart nu en sån finns här) och kolla, men mamma trode inte det behövdes. Men är det lika illa i morgon så måste vi ju fasiken åka!

Nån som vart med något liknande? vad tror ni? Har han kanske bara stäkt sig på något konstigt vis?

(väldigt luddigt och långt, sorry)

Sv: Hjälp! Vad tror ni?

Klart att det kan vara en sträckning eller så. Men jag hade låtit en veterinär titta på det.

Skulle också åkt till veterinären.
Låter inte bra att katten inte dricker....eftersom de kan bli uttorkad väldigt fort...
Smärtan i ryggen kan komma ifrån en smäll men det kan i värsta fall vara något allvarligare...

Om katten inte äter, dricker eller går på lådan måste ni åka ni. Det är osannolikt att fåglar åstakommer allvarlig skada, men de kan ju ha träffat riktigt olyckligt.

Ont över ryggen och hälta KAN vara vingelsjuka... Men iofs låter det troligare att han råkat ut för nån olycka.

vet inte om han åt något i går natt, gick och la mig efter att ha burit ner honom. Men i morse åt han sa pappa.

Dessutom har han klarat av att gå upp och ner i trappen själv. Kanske på bättringsväg?

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 106
Senast: Skjøldur
·
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 430
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 375
Senast: Edla
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 815
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna