Hjälp! Vart kan man få en grimma lagad i sthlm?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Doneloge
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 903
D

Doneloge

Jag har en lädergrimma som har gått sönder i ena spännet (det fyrkantiga som sitter på sidan, om ni hänger med :smirk: ). Vill få den lagad, men stenbergs läder hade bara mässingspännen och jag ville ha silver. Det finns en butik som lagar sadlar på galoppen (täby) och ett sadelmakeri i vallentuna, men vet nån om de lagar grimmor också, eller vart man iallafall kan få tag på spännena? Vet tyvärr inte vart grimman är köpt från början...

Sv: Hjälp! Vart kan man få en grimma lagad i sthlm?

Kolla med skomakare, sadelmakare, lädermakare! Sök på Gula Sidorna!

Jag brukar be skomakaren göra sådant där och det har inte varit problem. Dock måste du nog kolla att de har spännen. Jag SPARAR spännen från kasserade grimmor just för sådant där btw, men det hjälper ju inte dig nu, men kanske i framtiden.

Okej, ska tänka på det i framtiden, men mit största problem är att jag nog inte har nån kasserad grimma ;)! Har aldrig trott att det skulle vara nåt problem, men jag ska kolla med de på galoppbanan och se om de kan fixa den till mig :).

Liknande trådar

Utrustning Inom kort ska min häst få gå ute dygnet runt eftersom han har en utebox i sin hage där han kan gå in om han vill. Dock är stallet...
Svar
13
· Visningar
2 085
Senast: Liten
·
B
Hästhantering Kakse inte så mycket hästhanterings som avses, men hittade ingen bättre plast. Efter 30 i hästvärlden har jag o en av hästägarna i mitt... 4 5 6
Svar
105
· Visningar
12 525
P
Utrustning Många hästägare har ju minst 20 olika sårrengöringsmedel, 10 olika typer av bandage och 15 olika salvor i sjuklådan samt 7 olika bett, 6... 2
Svar
32
· Visningar
3 141
Senast: Graendal
·
P
Hästmänniskan Som ni alla vet har jag fått jobb på ridläger och nu vart där en vecka. Jag har aldrig fått någon direkt information om exakt vad det är... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 561
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka