• Träning
  • Trådstartare Trådstartare *Maria*
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 786
M

*Maria*

Har fått hem ett 12 årigt travarsto. hon har inte gjort så mycket i sommar och är (ursäkta mig) smällfet!!!! hur sjutton ska jag få henne att gå ner i vikt!!!!
(vi har redan fixat foderstat)
hjälp!

Sv: hjälp!

:confused: ut och rid med lååånga skrittpromenader, klättra, träna henne så blir hon snart lagom i hull.
Eller ska ni ha henne till att köra med? ut och kör.

Självklart ska hästen tränas om den ska gå ner i vikt.

Du ska vara glad att du har något att bygga av! Fläsket omvandlas snabbt till muskler vid regelbunden ridning, ska du se ;) Det man kan tänka på är att träna musklerna mest i början, inte konditionen så mycket utan mer gå i skogen och klättra i backar, lite dressyr i skritt osv.

Själv tycker jag min halvt smällfeta varmblodsvallack är jättefin :D bara det finns muskler där nånstans oxå.. Hellre det en en spinkig typ.

När hästen klarar av det så är galopp det som får bort hömagen å bygger bukmuskler så inte magen hänger ;)

Liknande trådar

Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 117
Senast: TinyWiny
·
Trädgård & Växter Har fått hem Miscantusplantor som jag beställt. Det stod i beställningen att de inte skulle levereras förrän efter 17 mars, men de kom...
Svar
4
· Visningar
341
Senast: Tajger
·
Hundträning I fredags kom min adoptivhund från ett shelter i Rumänien. Han är runt 5–6 månader gammal, och som ni kan tänka er har det varit en stor... 2
Svar
34
· Visningar
5 469
Senast: Sel
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
494
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Artfex S
  • Syringomyeli eller något annat?