• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Sivan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 717
S

Sivan

Min älskling har varit i slagsmål och blivit illa riven. Veterinären har satt in 2 dränage och hon ska ha penicilllin. Hon är jättejobbig att få i penicillinpastan, och jag vågar inte hålla henne hårt, eftersom jag är rädd att styngnen ska gå upp. Någon som har något tips?? Har testat med handduk runt henne, men hon krånglar sig ur... Nu ikväll kom den mesta pastan vid sidan av munnen, men hon verkade slicka i sig den ändå.
Tacksam för svar från en orolig matte.

Sv: Hjälp

Om hon gillar t. ex tonfisk, köttfärs el dylikt kan du blanda i pastan där.
På en del katter kan man också stryka på pastan på tassen så brukar de slicka upp den därifrån.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
5 171
Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
2 007
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 505
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 257
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka