lady foxglove

Trådstartare
vill bara höra vad ni tror..
har en 18 årig nordis som har mycket utevistelse som har ändrat sitt sätt att vara hon är surare hon ligger ner mer ofta än innan kommer långt efter de andra in i stallet kan detta bero på MIG som ägare och ryttare .. kan erkänna har ej kunnat rida ut så mycket som jag gjort tidigare visst rider henne flera gånger i veckan men inte varje dag som jag tror denna tjejen behöver..
är det minskningen på ridningen som är anledningen till hästens nya sätt och sidor ?
jag tror jag vet men vill bara höra vad ni tycker

Sv: hjälp

Jag tycker definitivt att det låter som om hästen är sjuk. Att den ligger ner mer än tidigare och att den tar mer tid på sig att komma in till stallet, låter skumt.

hm svårt att ro att den är sjuk för den beteer sig är som vanligt annars inge ont någonstans... kan ju bara vara så att i ocj´ med att hon får mindre motion och enligt fodermannen får de samma mängd hö som innan så vill hon helt enkelt ´vara kvar ute längre i hagen än vad hon tilllåts (har i tidigare år vari året runt häst men det är inte möjligt här mannen har lovat att skära ned på hö och sedan har jag skaffat en medryttare.. så det löser sig... Sjuk är hon inte ksan ju vara så enkelt att hon är brunstig utan att vi märkt detta

det jag menar med att hon tar lång tid på sig att komma in kan vara så enkelt att hon helt enkelt bara vill vara kvar ute längre

Liknande trådar

Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 117
Senast: TinyWiny
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
4 034
Senast: lirco11
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 176
Senast: snöflingor
·
Hästvård Hästen som är 8 år uppvisar inga rörelse avvikelser under longering och är generellt på bra humör i hantering i stall. Däremot uppvisar...
Svar
17
· Visningar
1 667
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka