Sv: Hjälp!
Jag skulle nog köra på svart och så rosfriaspännen helt enkelt, om jag vore du. Det är det som är absolut lättast och hitta, och vill du t.ex. ha ledade stigbyglar så finns ju bara det i rosfritt material och då skiter det sig för då kan man inte hitta övrigt i mässing

jag vet nämligen hur det är

.
Men om du inte har några sadeltillbehör ännu, så köp ett par stigbyglar du gillar, t.ex. om du vill ha ledade eller om du vill ha vanliga, sånna som är extra säkra (t.ex. kwick-out), så köp de som faller dig i smaken tycker jag.
Bra stigläder har ju de flesta, jag rekommenderar att du köper sådana med nylonkärna i som inte töjer sig. Det finns billigare varianter från Jacson, Horsemans Choice, Knights etc. och dyrare som JW, Amerigo, Prestige och Passier. Utbudet är med andra ord ganska så stort. De billigare kostar runt 300:- tror jag, Passier uppåt 600:-, Prestige kostar närmare 800:-, Amerigo ca 1000:-, JW får du ge typ 1100:- för.
Schabrak tycker jag du ska välja efter tycke och smak. Är du dressyrryttare så ska du ha vitt, är du hoppryttare är ju urvalet större, t.ex. marinblått, olivgrönt, grått mm. passar på din häst.
Bra schabrak som är billiga är t.ex. Mia´s, Jacson, Källquists (t.ex. Horse Saver). Vill du ha lite exklusivare, kan du kolla in de från JW, Pessoa, Equiline, Anna Scarpati, Eskadron, RG Italy m.fl.
När det gäller träns så är bra budgetmärken Jacson och Horsemansc Choice, kostar från ca 300:-. Knights har också helt okej, runt 500:-,
German Line från Hansbo tror jag också kostar runt 500:-, sedan finns ju Dyóns Glengordon Collection, kostar väll uppåt 600:-, Hubertus Classic kostar runt 800:-, vissa från kostar runt 800-900:-
så det beror på vad du vill ha för träns också, om det är hopp eller dressyr du ska ha till. Om du vill ha träns med pullar, aachen, engelsk eller remontnosgrimma.
Täcke beror ju på vad du ha för material. Det finns ju helt okej fleecetäcken för ett par hundra och då är ju utbudet väldigt stort, sedan har ju Horseware sina coolertäcken (Amigo, Rambo) som finns i flera färger. Domani har snygga ylletäcken precis runt 1000-lappen!