Sv: Hjälp

Advokat och polis inblandat då denne ej har ett fullgodkänt avtal då denne ej lämnat alla uppgifter skyldiga i kontrakt (har en kopia i mailen) samt ej klargjort avtal innan denne tog pengar och dessutom backade ur efter allt var klart.

Advokaten har klargjort att denne säljare gjort sig skyldig till stöld och bedrägeri och hon är numera anmäld.

vad bra!! fyfan vilken idiot...:S hoppas den åker dit ordentligt...

Sv: Hjälp

Knapplån.
Alltså själva tanken med handpenning är att om KÖPAREN backar ur så behåller säljaren handpenningen. Så är det i alla branscher. Beställer du exempelvis en dyr möbel som måste beställas av återförsäljaren så måste du ofta lägga handpenning. Fullföljer du inte köpet behålls handpenningen och möblen av återförsäljaren.
Att skriva att man behåller endast 3.000 är alltså generöst. Om säljaren backar ska självklart hela handpenningen betalas tillbaka.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 469
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 551
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Bullen22
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
17 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka