• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare strulan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 680
S

strulan

Hej min familj bor på landet och vi är sugna på en valp. Men problemet är vad gör man med den när man jobbar? Klarar den sig själv i 6 timmar??:confused:

Sv: Hjälp

Det gör den nog inte. Har ni funderat på omplacerings hund?
Då kan du få en äldre som klarar sig bättre själv.

Om du lämnar din valp i sex timmar kommer du förmodligen aldrig kunna lämna den igen...
Det tar väldigt lång tid för en hund att lära sig att acceptera att vara själv. En valp kan dessutom inte ens hålla sig så länge.

Men om ni inte har möjlighet att vara hemma och uppfostra en valp men ändå känner att ni har tid med en hund, så är kanske en vuxen hund ett bättre alternativ?

Nej vi har inte alls tänk på att ta en äldre hund. Ska ta en funderare på det. Tack för tipset!!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 430
Hundhälsa Jag bor på landet i Östergötland (inte runt Linköping eller Norrköping, utan på landet utanför en liten tätort), och har tre hundar...
Svar
13
· Visningar
875
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 614
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Jag har just hittat hunden med stort H! Tyvärr bor den så klart i USA så det blir att importera. Är det någon som nyligen gjort det...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka