Iaraphel

Trådstartare
Gah, jag får panik, och jag skäms för min fråga, men jag har verkligen kämpat med detta helvete i en vecka nu.. Och trots över 20 år med hästar så kan jag aldrig minnas att jag haft problem med detta förr... Så snälla hjälp mig!

Hur faaaaan (ja jag svär) får man på martingalstroppen på martingalen?

Det är en ny classic fancy-martingal, som enligt mig är rätt nätt (smal) modell på, med normalstora ringar,
och jag köpte en hederlig stropp i hästaffären, en sådan i gummi.. Går det få tag på andra, lite hmm, snyggare, kanske i läder?

Jag har nu slitit sönder mina fingrar, varit nära att skära sönder martingalen, har skurit i gummistroppen, men jag får lik förbannat inte på den.

*Tacksam för svar*

Sv: Hjälp!

Provat på att värma dom ? typ hälla kokande vatten på dom ?så dom blir riktigt mjuka? Brukar funka då.Hade samma problem med mina :P

Gah, jag får panik, och jag skäms för min fråga, men jag har verkligen kämpat med detta helvete i en vecka nu.. Och trots över 20 år med hästar så kan jag aldrig minnas att jag haft problem med detta förr... Så snälla hjälp mig!

Det är en ny classic fancy-martingal, som enligt mig är rätt nätt (smal) modell på, med normalstora ringar,
och jag köpte en hederlig stropp i hästaffären, en sådan i gummi.. Går det få tag på andra, lite hmm, snyggare, kanske i läder?

Jag har nu slitit sönder mina fingrar, varit nära att skära sönder martingalen, har skurit i gummistroppen, men jag får lik förbannat inte på den.

*Tacksam för svar*

Ja, hett vatten har jag testat... hjälpte inte, nu har jag bett min farsa om hjälp, han hävdar dock att det är omöjligt..

*Tacksam för svar*

Hejsan.

Jag hade lite samma problem här i veckan. Sätt 2 snören i stroppen, den ena fäster du i gallret eller liknande och den andra drar du i. Då töjs den bara ut på längden. Funkade för mig iaf.

Lycka till!

Hejsan.

Jag hade lite samma problem här i veckan. Sätt 2 snören i stroppen, den ena fäster du i gallret eller liknande och den andra drar du i. Då töjs den bara ut på längden. Funkade för mig iaf.

Lycka till!

de där funkade för mig också. vi var iofs två stycken som tog ett balsnöre var och drog i, då gick de jätte lätt :)

Och har den legat i varmt vatten innan så spricker den inte heller så lätt när man sträcker ut den på detta vis.

Prova med olja! (matolja) det funka för mig!!:)

Haha, jag har slitit med två martingalar idag, en gg och en classic, precis en sån som du har.
Jag använde tänderna, funkade bra :angel:
Tog båda ringarna på en gång,satte de ihop och bände över gummimojängen. Trööögt men det gick!

Jag trälade oxå som en galning och hävdade att nej detta går inte att få på. Sen bad jag min kära sambo om hjälp och han fick på den utan problem, jag såg tyvärr inte hur han gjorde, men på kom den;)
Så, det är inte omöjligt:smirk:

För övrigt, jag har oxå precis köpt en classic fancy martingal, väntar nu på tränset i samma modell, det är ju såå snyggt:love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk Politik 4
  • Lekstuga
  • Husvagnsrenovering

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka