Hjälpa en kompis från destruktivt förhållande

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Mirre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 483

Mirre

Trådstartare
Har en kompis som behöver hjälp.

Hon sitter fast i ett förhållande som verkligen inte är bra.
Trodde inte det var så allvarligt först, men nu börjar jag faktiskt bli riktigt orolig för deras säkerhet.

Killen hennes slår, kastar och sparkar sönder saker när han blir arg.
Vilket verkar vara mest hela tiden numer, hon har skaffat egen lägenhet men han låser in henne och snor bilnyckeln, hotar osv. Så hon varken kan eller vågar åka dit. Så hon sitter fast i ett hus med tre barn och djur, med en man som verkar skvatt galen. Hans familj är lika galna dem.

Hon har vänt sig till soc, men de ställer sig på pappans sida (tro mig, soc här är totalt värdelösa. De går automatiskt på pappans linje jämt. De ska inte göra så jag vet, men det gör dem) Så hon vågar inte göra någonting.

Försöker övertala henne att polisanmäla men det är lättare sagt än gjort.

Sv: Hjälpa en kompis från destruktivt förhållande

Ta kontakt med en kvinnojour och be om råd! De kan sina saker.

Du är i en svår sits, din kompis måste själv vilja ta emot hjälp så det du kan göra är att erbjuda. Var den stöttande, förnuftiga och klarsynta i hennes omgivningen som bekräftar att situationen inte är normal och att hon inte ska behöva ha det så.

Sv: Hjälpa en kompis från destruktivt förhållande

Fy fan vad jobbigt! :( jag har inga bra råd tyvärr, men kvinnojour som trani föreslår är nog en bra start.

Liknande trådar

Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form... 20 21 22
Svar
427
· Visningar
65 112
Senast: lundsbo
·
Relationer Hej! Jag skriver under nytt konto för att slippa bli igenkänd. Jag har varit tillsammans med samma man i närmare 30 år och har under... 4 5 6
Svar
101
· Visningar
21 482
Senast: Tufs
·
Mat Jag tänkte först skapa ett anonymt nick men sen kände jag nej, jag tänker inte skämmas för att jag har ett problem som jag söker hjälp...
Svar
4
· Visningar
1 143
Senast: MiniLi
·
Övr. Barn Hej! Då detta inte rör mitt barn har jag skapat ett hemligt nick. Jag vill inte att någon ska förstå vilken familj det rör sig om, så om... 2 3
Svar
41
· Visningar
7 291
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka