Hjälpa kollega med psykisk ohälsa

Araminta

Trådstartare
Finns det något konkret/fackligt/organisatoriskt man kan göra för att larma om psykisk ohälsa hos kollega? Chef är inkopplad men spiralen fortsätter åt fel håll. Jag vill inte ge detaljer då jag inte är direkt anonym här men läget börjar bli desperat.

Finns det något konkret/fackligt/organisatoriskt man kan göra för att larma om psykisk ohälsa hos kollega? Chef är inkopplad men spiralen fortsätter åt fel håll. Jag vill inte ge detaljer då jag inte är direkt anonym här men läget börjar bli desperat.

Chefen, hen kan anpassa arbetssituationen och hänvisa till er kontakt i företagshälosvården om ni har sådan.

Skyddsombudet, om det gäller något som berör arbetsplatsen som sådan.

Är det en person som behöver uppenbara medicinska/kurativa insatser så kan det inte ske på arbetsplatsen utan då ska personen få sjukvård/samtalsstöd.

Lyssna och stötta, om det är arbetsmiljöproblem kontakta skyddsombudet.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag ska försöka hjälpa till med att skriva en överklagan till CSN gällande ett avslag på ansökan om de 40 extra veckor som man kan ha...
Svar
7
· Visningar
755
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 373
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Trigger varning om psykisk ohälsa. Kort fattat historia, så har jag sen redan som barn mått dåligt till och från. Problem med skolgång...
Svar
18
· Visningar
1 226
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 940
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025