HMC träns

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare armando16
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 2 407
A

armando16

Har fått fatt på ett träns i londonrött, riktigt snyggt. Vet dock inte märket, HMC står det på det, vad är det? utgår från att det är ett billigt träns.

MVH Jessa

Sv: HMC träns

Hm, säger mig inget. är det så totalt värdelös kvalite som jagmisstänker eller är rädd för?:angel:

De brukar vara riktigt billiga. Vi har köpt många sådana till ridskolan. Inte så bra kvalitet tyvärr, går sönder förr oss men iofs så används ju utrustning på ridskolehästarna mycket mer än privata, så på egen häst kanske det funkar.

Jag tror det är ett såkallat lågprismärke. Jag såg ett sådant i affären sist, och när jag kände på det var det inte världens bästa läderkvalitet precis...;) Men eftersom jag aldrig har haft ett sådant träns så har jag inga egna erfarenheter, så det kanske är bra, eller dåligt, jag vet faktiskt inte...:p

Det är väll lite lågprisbudget märke s.a.s. Märket heter Horseman´s Choice och det är det bokstäverna står för. Tror att det finns lite mer bilder ev. på www.kallquists.com men är inte helt hundra säker.

Klart att det inte är några kvalitétsträns det är fråga om, men jag tycker kvalitén i förhållandet till priset verkar helt okej. Däremot vet jag inte alls hur de är i storlek eller dyl.

På Granngården i Örebro så säljer de en del träns av det märket.

Och lite OT, så har jag ett hackamore av detta märke (nytt) om det skulle vara av intresse så kan du ju höra av dig, om du vill ha ett hack som matchar tränsens färg :D .

Jag har ett sånt märke på mitt ena träns betalade stax över 200kr för den helt ny på granngården.

jag är nöjd över kvaliteen på tränset, bättre än hööks träns i alla fall och de är dyrare.

Nu anvönder jag inte tränset så ofta mer, men den är mjuk och trevlig och pannbanndet är snyggt =P

Ett ok träns för pengarna..

HMC står för HorseMans Choise. Det står HMC på en liten platta på sidan av pannbandet. Det är ganska bra kvalitet på dem. Har ett själv som jag är väldigt nöjd med. Inget pappersläder. Klart prisvärt. Mitt kostade drygt 300 kr.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
968
Utrustning Vet någon vad det var för märket på värmebalja som började brinna? Eller var det hemma bygge...
Svar
6
· Visningar
804
Senast: CaisaCax
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Raderad medlem 149524
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
666
Senast: Honey07
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V