• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare fälttävlansnörd
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 833
F

fälttävlansnörd

Vad är det för märke? Lillponnyn i mitt stall har ett träns därifrån, och nu har jag hakat upp mej på vad det är för något? Kvalité, prisklass, m.m?

Centaaaaaaur? :angel:

Sv: Hmc

Har en grimma därifrån (tror iaf det är samma)

Heter typ Her Majestys Choice lr nåt egentligen och är rätt billiga grejer men jag tycker de är mjuka och bra (har inte använt den så mycket så vet inte hur mycket "slit" den håller för)

Horse Mans Choice.

Finns på granngården. Köpte ett billigt slit och släng ha i skogen träns med vanlig aachengrimma och tyglar för 249.-. Hackamoret är också ett sådant kostade 149,-.

Så några dyra grejjor är det väl inte direkt. Ganska mjukt läder, känns bättre än typ Hööks som är dyrare, gillar iofs. inte alls Hööks.

Kvaliten är väl helt ok för de pengarna, mitt har varje fall hållt bra, har haft det cirkus pirkus 1 1/2 år, fast vilket träns håller inte så länge?

Jaja, hoppas det svarade på någon fråga.

jaja mitt minne är kass och tänkte inte så noga på det...
lät ju bättre med horseman, inte så fjantigt..

Håller med Han_naH. Jag har ett träns och ett par stigläder därifrån. Billigt och OK kvalitet för de pengarna.

Horsemans choice. Har ett sådant träns. Helt värdelöst. Stenhårt läder som sprack trots flitig infettning före användning och passformen är usel. Köper aldrig det märket igen!

Det följde med ett sånt när jag köpte min häst, det är jättemjukt och fint. Funderade också på vad det var för något :angel: :)

Precis som ovanstående redan nämt så är det Horse Mans Choice som förkortningen står för. Säljs här omkring på t.ex. Granngården och är i våra trakter ganska vanligt märke. Verkar vara helt okej budgetträns, finns i olika utföranden med lite olika nosgrimmor. Har själv ett hackamore från dom och vet att det finns martingalar av det märket också. Jag kan inte säga om det till 100% är så men jag gissar på att de som har tränsen är återförsäljare av Källquistsprodukter..

Liknande trådar

R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 252
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 137
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka