Hmmmm....dilemma

martha

Trådstartare
Vet inte vart tråden ska vara men provar här...

Jag såg i dag att en av mina "skyddslingar" gått ur träning hos "min" tränare och är nu amatörtränad på ett annat ställe, han har statat 2 ggr och varit diskad i bägge, saken är den att jag gillar denna hästen så mycket, och jag vet VAD han behöver för att må bra..så jag funderar på att ta kontakt med den nuvarande ägaren och försöka köpa loss honom.
Denna hästen hade så fruktansvärt dåligt självförtroende när han kom hit första gången, och jag är rädd att han återfallit i dessa "synder" igen...detta är inge "Rädda Willie" aktion utan jag skulle ju ha honom som tävlingshäst igen, han besitter mycket hög kapacitet men tror inte att han kommer att utnyttja den om han inte har "rätt" ägare/tränare...Nåja...jag får väl tänka lite på saken, men vad skulle ni ha gjort??
 
jag är ingen expert. men jag tycker du i alla fall skal ringa ägaren och fråga om du får köpa loss honnom. och om du får det så och du vall ha den och ni trivs tillsammans så tycker jag du skal ta honnom.
lycka till
mvh coscos
 
Jag som icke travexpert tycker att du kan chansa och iaf ringa ägaren.

Har du bara tänkt tanken och gått så långt att be om råd så vet du ju innerst inne vad du själv vill ;)
Sen att man vill ha back up så man inte gör ett snesteg är ju männskligt.
Men om du känner så för hästen så tycker jag att du ska höra av dig till ägaren. Verkligen!
 
Nja, problemet med mig är ju inte att jag är blyg direkt, utan att jag ofta är lite väl spontan...Jag tänkte yanken redan när jag hade honom som konvalecent för drygt ett år sen, men då var det inte läge för ägarna ville prova igen, nu visste jag inte om att dom tagit honom ur träning hos "min" tränare, men dom hade väl tröttnat....
jag har ringt STC och fått tag i tel nr till nuvarande ägare(leasingtagare) så jag ringer väl o hör efter iallafall.
 
Varför skulle du inte ta honom? Det är väl jättebra om du kanske kan få köpa en häst med stor kapacitet som bara du vet hur du ska behandla?

Lycka till! :)
 
Det ar ju bara att kolla planboken har du rad ( och tid) att ha honom aven om han inte springer in en krona till?? om ja, forsok kop hasten och hoppas att det gar att fa ordning pa den igen.
 
Jag ringde upp mannen som har hästen och han var JÄTTENÖJD med honom :crazy: :crazy: han har tränat som en demon men är troligtvis lite felbalanserad för dagen, sen blev ägaren glad när jag ringde, frågade hur han varit förut och så :) men nåt köp för min del gick inte att genomföra :D :D

Huvudsaken är att den hästen har det bra och mannen verkade vara en trevlig prick med mycket humor :bow: :bow:
 
Nja, det är väl inte BARA jag som vet hur han skall behandlas, men det är en speciell häst som gärna vill skojas mycket, när han får det så växer han enormt...ibland är lite lite skoj i branchen :D :DEn travare är det viktigt att man kommer på VAD som gör den glad, och en glad häst presterar väl...hästen har sprungit in dryga 700 000 , men mest som unghäst..idag är han 7 år. Men som jag skrev i förra inlägget, huvudsaken han har det bra och det lät som att han hade det oxå :bow: :bow:

En del hästar hoppar in i hjärtat direkt , andra inte..
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 262
Senast: QueenLilith
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 572
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Kanske någon här kan hjälpa mig då jag sitter och nästan gråter, över att hur jag än väljer blir det fel.... eller....? Sålde mina två...
Svar
10
· Visningar
2 069
Senast: TinyWiny
·
E
Hästmänniskan Detta kommer bli ett lååångt inlägg... jag måste få skriva av mig.. kanske finns det någon som kan känna igen sig lite. Även om jag ännu...
2
Svar
24
· Visningar
3 448
Senast: ellan84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp