Hö och havre

Beror på höt men många gånger räcker det och ev lite mineraler. I många fall räcker det med bara hö.

Ett kallblod (typ Nordsvensk, Tinker, Halfinger o.s.v.) borde väl klara sig med hö och havre?

Beror som sagt på höt. Analysera det så är det lätt att räkna på. Kallblod generellt sett klarar sig oftare på bara hö än tex ett fullblod. Det beror ju på hur mecket den arbetar också förstås.

Ja, men om man har en häst som rider och kör väldigt mycket. Går det ändå inte att klara sig på hö å havre då?

Som sagt, allt beror på vad ditt hö innehåller....oavsett om du har en shettis, kallblod eller fullblod. Sen har de ju olika behov men det är ju en annan sak

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
894
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 229
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Jag har en del hö kvar från sommaren 2021. Förvarat inomhus torrt i en lada. Det höt längst ut är fräscht, har fin färg vad vi har...
Svar
2
· Visningar
413
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Behöver tips på vad jag kan ge min häst för att han ska gå upp i vikt. Han äter så mycket hö han orkar men de räcker inte. Han har en... 2
Svar
26
· Visningar
1 406
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma