Hobbes sida 2.0

Zewz

Trådstartare
Gjort om större delen av den, inget som syns direkt, men lagt om allt från frames till tabeller med iframes i.
Det hela bör uppföra sej lite vänligare mot folk med upplösning 800x600 numera.
Även scrollern har fått en liten förändring, inte mycket, men jag hoppas det räcker.
hobbes sida

Däremot behöver jag hjälp med varför det öppnas ett nytt fönster innehållande det gamla framen när jag öpnar stamtavlan under "familj & vänner". Har nog suttit här för länge, men förstår verkligen inte. har testat lite olika, men det blir bara värre :smirk:
 
Vore tacksam om ni berättade om ni stötte på några fel... bilder som inte funkar, trasiga länkar o så...
tror jag fått ordning på det mesta, men man vet aldrig..
 
jätte fin sida.
ser tomt ut när man först kommer in, skall det inte vara en bild eller så till vänster i det vita fönsteret? den kommer upp på de andra sidorna.... men itne på första..

super sött voffsing med mpste jagsöga är såld på flera av dina fina bilder på den men http://medlem.spray.se/empa/26_10_3.jpg är framförallt super.
 
hm.
jo. den bilden ska alltid ligga där.
skumt.
vad det itne bara för att det tog tid att ladda då?
ska kolla över det.
 
funkade nu. satt flera gånger å väntade och tryckte föra gången till startsidan ifrån de andra sidorna, men den ville inte. lite lustigt.
 
Felet låg hos mej :o
Hade helt enkelt tabbat mej på sökvägen i just den iframen...
Men som sagt, nu ska det funka :idea:
 
Tycker sidan var jättesnygg, men om det går, försök fixa så att själva indexsidan inte scrollas. Blir jobbigt om man använder scrollknappen på musen. Om du fattar vad jag menar :)
 
Ja, jag har ju 1024x768, när jag kommer in på sidan så kan man scrolla den en bit ner. Alltså inte iframen utan själva sidan. Du kanske har ett blanksteg nånstans eller nåt, eller pröva att dra upp sidan. Om man scrollar i iframen med musscrollern så scrollas hela sidan :smirk:
 
jasså. skumt.
du får markera att det är i iframen du vill vara.
ändrade om alltihopa nu för att hela sidan ska GÅ att scrolla, o så krånglar det direkt :smirk:
hehe.
men på din upplösning ska inte scrollern aktiveras.
ska kolla det. kan mycket väl vara nåt blanksteg som smugit sej in dom du säger..
 
sådär.
tabellen hade smugit sej upp o blivit större än vad som var meningen. och eftersom jag hade ganska stor topmarginal var det det som åt på utrymmet.
 

Liknande trådar

Övr. Hund :Vad kan följande bero på? Min svärmor har en Welch springer Spaiel tik på nio år, familjen åkte dit för att fisa påsk och vi tog med...
Svar
3
· Visningar
755
  • Låst
Övr. Barn Eftersom ingen här vet vem jag är eller vem min bekant är tänker jag skriva av mig.... Har en bekant vars barn jag har börjat avsky...
Svar
5
· Visningar
1 156
Senast: Magdalena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp