Högskolestuider + häst = sant?

Sv: Högskolestuider + häst = sant?

Jag har drygt 2h mellan stall och skola och emellan är mitt boende :P
Det är Drygt att pendla upp mot 4 h varje dag men det funkar. Har hästen hos mamma då jag inte har råd att ha den själv. Så därför är pengar inga problem med snälla föräldrar. Nu på vintern är det dock jobbigt att åka för att rida när man slutar vid 16 tiden. Men va gör man inte för lite ridning =) Tror även att ridningen hjälper otroligt mycket för mig i skolan då det är den ända tiden som jag kan tänka på annat än skoluppifter och stress. :p
 
Sv: Högskolestuider + häst = sant?

Jag pluggar heltid, jobbar 50% och har 2 hästar. Funkar utmärkt.

Har en otroligt billig hyra, och en av hästarna är mammas så hon står för kostnaden även om det är jag som sköter och rider. Den hästen är dessutom dräktig så ridningen börjar trappas ner. Den andra är 4 efter nyår och rids inte mer än 3-4 dagar i veckan så tiden räcker till för mig på så sätt. Samt att jag får otroligt stöd av min mamma, kan jag verkligen inte en dag fixar hon det. Men de dagarna är få.

Får inget csn av olika anledningar så därför måste jag jobba, men efter denna termin har jag insett att det faktiskt fungerar så även om jag får csn nästa termin ska jag fortsätta jobba 50%.
 
Sv: Högskolestuider + häst = sant?

För mig går det ihop!

Jag har studielån, jobbar lite extra ibland samt får lite uppbackning av pappa. Totalt får jag in ca 11.500 per månad. Ibland mer.

Lägenhet: ca 4000:- (med internet och så inräknat)
Bil: 1500:- (avbetalning och försäkring)
Övriga försäkringar: 400:-
Gym: 420:-

Totalt: 6320:-

(hoppas jag inte glömt något ovan :p)

Hästen:
1300:- Stallhyra
100:- Mineraler (övrigt ingår i stallhyran)
1300:- Resor (ungefär så mycket kostar det att åka tur och retur varje dag med min bil)
400:- Hovvård (Om man slår ut det månadsvis)

Totalt: 3100:-

Sammanlagt: 9420:-

Kvar har jag 2080:- som ska gå till katter, mat, övriga resor till mig samt övrigt. Den budgeten har jag dock överskridit denna månad :o
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har haft en hästpaus nu i 2 år då jag studerat och min häst blev till åren och fick tas bort i samband med att jag började...
Svar
17
· Visningar
2 032
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 054
Senast: tuaphua
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 733
Senast: fejko
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 022
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp