Höstbokbingo 2022

Mineur

Trådstartare
Moderator
Då kör vi! :bump:

Reglerna är mycket enkla:

  • För att få kryssa boken ska du ha läst ut den mellan 1 september och 30 november
  • Ljudböcker, e-böcker och dylika nymodigheter är precis lika välkomna som hederliga gamla pappersböcker
  • Max en bok per kryss och max ett kryss per bok
  • Välj själv om du vill satsa på att fylla hela brickan, få minst ett bingo, bara kryssa enstaka kryss, eller vad du nu vill ha för mål
Tror inte att det finns så mycket mer att säga? Jag insåg för sent att min bricka bara har 16 rutor medan den förra hade hela 25 stycken, men jag hoppas att ni tycker det är kul ändå! :)

Höstbokbingo 2022.png
 
Jättefin bricka @Mineur! :love:

Jag hoppar på igen och ska verkligen försöka göra bättre ifrån mig nu. I sommarbokbingot kryssade jag inte en enda ruta… och jag kan inte ens skylla på att jag läst böcker som inte passade in i någon ruta :angel::bag:
 
Att man läst boken (åtminstone stora delar av den) i samma stad/by som den utspelar sig i. Tänk dig typ att läsa en bok av Anna Jansson på Gotland, Wallander i Ystad osv.
Hrm...om jag ska hitta en sådan får jag nog flytta, alternativt åka på semester... :D

Jag är med denna gång. Har precis laddat ner ett par böcker på läsplattan. Är inne i en läsperiod (förmodligen för att prokrastinera skrivandet :D) så jag känner mig taggad :up: !
 
Hrm...om jag ska hitta en sådan får jag nog flytta, alternativt åka på semester... :D

Jag är med denna gång. Har precis laddat ner ett par böcker på läsplattan. Är inne i en läsperiod (förmodligen för att prokrastinera skrivandet :D) så jag känner mig taggad :up: !
Ja, den är lite klurig men jag tycker det är en kul ruta! Kan dock bero på att jag far och flänger en del, och ovanpå det bor i en storstad där det finns en del att välja på när det kommer till böcker som utspelar sig här.
 
Hrm...om jag ska hitta en sådan får jag nog flytta, alternativt åka på semester... :D

Jag är med denna gång. Har precis laddat ner ett par böcker på läsplattan. Är inne i en läsperiod (förmodligen för att prokrastinera skrivandet :D) så jag känner mig taggad :up: !
Jag tänker att man får tolka hur nära "samma plats" måste vara beroende på vad för plats man är på. Är man i Malå så kanske något från olika ställen i Västerbottens inland är ok, men är man i Stockholms innerstad får man kanske inte ta en bok som utspelar sig i skärgården eller förorten...
 
Jag tänker att man får tolka hur nära "samma plats" måste vara beroende på vad för plats man är på. Är man i Malå så kanske något från olika ställen i Västerbottens inland är ok, men är man i Stockholms innerstad får man kanske inte ta en bok som utspelar sig i skärgården eller förorten...
Håller med! Tänkte säga något om det också men kan bevisligen inte formulera mig för fem öre denna afton.
 
Jag läste ut en bok igår, så jag kryssar "en familjerelation spelar stor roll" med Playing for the Ashes av Elizabeth George.
En av böckerna om Inspector Lynley, några år gammal vid det här laget men jag läser serien från början med en bok då och då. Bra historia och spännande. Engelskan är underbar, vilket är en stor del i att jag gillar dessa böcker, trots att det kan ta ta flera sidor att beskriva det som en annan författare hade skrivit i två meningar.
Familjerelationerna är flera i boken, och många av dem spelar stor roll för vilka som blir misstänkta för ett mord.
 
Även jag kryssar en, som egentligen var tänkt till sommarkrysset men den tog en halv evighet att läsa ut, så den hamnade på hösten istället :D
Voyager av Diana Gabaldon, bok 3 i Outlander-serien. Här regnar det titt som tätt så jag passar på att kryssa den rutan.
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
462
· Visningar
11 786
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
405
Senast: Snurrfian
·
Kultur Då var det dags för en ny omgång bokbingo! :bump: Samma regler som alltid gäller: Lagt kryss ligger, max en bok per kryss och ett kryss...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 584
Senast: startpompe
·
Kultur Här kommer ett nytt färskt extra maffigt bokbingo som vi kör från idag den 6 juni till den 30 september. Har du inte varit med...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
6 782

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp