Störiga saker vi stör oss på Del 47

Bukefalos 30 år!

Att mina nya träningstrosor är tre snippor breda mellan benen. Alltså, jag förstår att snippor ser olika ut med just bredden av dem kan väl inte variera så kraftigt? Ska man tro dessa trosor så skulle ju en hel del kvinnor gå runt med världens tigh gap bara av snippbredden.

Det är så obekvämt! Och ger skav. Hiva dem och skaffa andra.

Att mina nya träningstrosor är tre snippor breda mellan benen. Alltså, jag förstår att snippor ser olika ut med just bredden av dem kan väl inte variera så kraftigt? Ska man tro dessa trosor så skulle ju en hel del kvinnor gå runt med världens tigh gap bara av snippbredden.
Inne på att köpa, vad köpte du så jag vet vad man ska undvika?

Har haft en del sparade pengar.
Unnade mig ett par dyra skor.
Nu vill bilen ha service.
Jag har varit till tandläkaren och jag måste tillbaka 😑
Bara tandläkaren blir väl cirkus 5000 kr.
Bilen kanske 2000-3000 kr?
Handlat lite på tradera också 💸💸💸
Så irriterande för så är det ALLTID för mig också :cautious: När jag äntligen till slut bestämmer mig för att unna mig något - i en "billig" månad - så börjar de oväntade utgifterna trilla in en efter en... :wtf:

Uttrycket "fri uppfostran".

Det verkar vara svaret på allt från varför barn svär åt lärare till att de har ångest och mår dåligt.
Men det verkar inte vara någon som kan definiera vad det innebär, bara att det är något som andra föräldrar sysslar med och att man själv inte fått någon sådan, trots att det är ett uttryck som slängts omkring så länge nu att dagens småbarnsföräldrar också varit förmål för sagda ord när de varit små.

Problemet när man klumpar ihop det till något så diffust och ogreppbart blir ju att ingen vill reda ut vad som egentligen ligger bakom diverse saker.

Fick pupillvidgande droppar i förmiddags. Det gör att allt blir dimmigt och solglasögon behövs för att pupillen inte kan dra ihop sig. På många timmar. Ibland i flera dagar.

Jag blir jättetrött när hjärnan ständigt försöker se skarpt fast det inte går. Håller tummarna för att det har gått över imorgon. Hatar det här.

Fick pupillvidgande droppar i förmiddags. Det gör att allt blir dimmigt och solglasögon behövs för att pupillen inte kan dra ihop sig. På många timmar. Ibland i flera dagar.

Jag blir jättetrött när hjärnan ständigt försöker se skarpt fast det inte går. Håller tummarna för att det har gått över imorgon. Hatar det här.
Det är så jobbigt. Jag ber om sena tider och går sen hem och lägger mig och blundar och lyssnar på ljudbok tills jag somnar

Är tydligen väldigt lättinfluerad av mat på tv. Så personen beställer något och sen är det det enda jag vill ha till middag.
Idag personen beställer en cheeseburgare. Jag har inte kötthamburgare hemma....

• Ledsen
Reactions: Sel

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka