Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2014 del 2.

Glömde ju skriva hur det gick på BVC. Lilltjejen var 64 cm lång och vägde 7600g. Rund och go:p. Sprutorna gick faktiskt väldigt bra. Det märktes inte efteråt att hon fått dem, blev inte ens tröttare på kvällen. Däremot tyckte BVC-sköterskan att min sambo gott kunde ta henne en helg så jag fick sova ut någon natt. Jag testar gärna, men de får nog stänga in sig på nedervåningen eller nått så jag slipper höra skriken:o.

Brrr. Nu har vi äntligen fått upp värmen i huset igen. Vår värmepump la av för två dagar sedan. Så idag kom de och installerade en ny. Jag som gärna har 22 grader inne:angel: Jag har gått runt i extra tröja och tofflor. Lilla Alice har jag inte ens velat lägga på golvet. Undrar om hon tänker krypa iväg snart. Igår tränade hon på att ligga i planka på golvet
 
@orion_x rund och go måste hon verkligen vara :love: bara 2 cm längre än min tjej men nästan 2 kilo tyngre :laugh:
Vad skönt att hon inte vart risig av sprutorna! Tycker ofta man hör att barnen blir riktigt dåliga av vaccinet.
Klart mannen ska ta dottern så du får sova! En natt med god sömn gör att man orkar så mycket mer :)

Här har vi nya vanor sen ett par veckor!
Edith somnar runt 22 och vaknar mellan 08-09, är vaken till ca 12.30 och sover sen till ca 16.30. Efter det är hon vaken i stort sett hela kvällen med bara en kort powernap på 20 min :)
Jag har ärligt talat gråtit av lycka :love:
Hon somnar gott, är glad när hon vaknar, har klämt ur sig sitt första skratt och är bara så förbaskat fantastisk att jag hoppas på att träffa en man så jag kan ha minst tre ungar till :angel:
Imorgon ska mormor va barnvakt en längre stund för första gången. Ska fira en kompis födelsedag med middag och fest :bump::banana::bump::banana:
 
Snart kryps det nog här, hon har stått uppe på alla fyra i ett par dar. Sitter så stadigt att jag vågar lämna henne sittandes. HEJ har kommit tillbaka efter att ha varit försvunnet ett tag. I morse "ropade" hon på mig och när jag plockade upp henne sa hon ÄTA och hon var hungrig också. Nåt sånt gjorde aldrig de äldre. När hon behöver gå på toa säger hon BLÄ. Väldigt kommunikativ unge.
 
Oj vad stadig! Hon måste vara extremt tidig. Alice sitter inte själv. Några ord har vi inte heller, men hon har börjat spotta de senaste dagarna när hon är trött eller hungrig.
 
Oj vad stadig! Hon måste vara extremt tidig. Alice sitter inte själv. Några ord har vi inte heller, men hon har börjat spotta de senaste dagarna när hon är trött eller hungrig.
Hon har varit stadig från början, sen är jag övertygad om att det hjälper att hon blir buren i sjal, hon måste ju parera mina rörelser hela tiden :-)
 
Östgöttar, ska vi boka in fredag på Ikea då? :D vilken tid tycker ni? Runt 10? Eller när öppnar de brunchen?

Tack för hjälpen om ersättningen! Jag har redan köpt hem pulvervarianten, teatrar är ju asdyr! (Som om ersättningen i pulver är billig egentligen den med..), men tanken är iaf att bara ha den som komplement ibland och att jag ska fortsätta amma. Jag ska alldeles snart prova att ge första smaker ersättning, det blir spännande!

Jag har för övrigt fått en riktig sångfågel nu, hon övar på höga C tror jag ;) Gällt och högt, men inte en falsk ton.. hon har inte ärvt min sångröst iallafall :p
 
Fast, storebror bars massvis i sjal, och han satt inte innan 6 månader har jag för mig. Den här är tidigare, men hon är mer intresserad av att ligga på mage med. Snurrar nästan så fort jag lägger ner henne
 
10 funkar för mig också :) är lite ev. sambons gamla barndomsvän kommer upp till Lkpg på tor eller fre men jag har sagt att dom får ses efter om det blir på fre, jag bokade ungen först ;)
 
10 på Ikea blir fint för oss med. Storebror kommer få hänga med, var det någon mer som tar med syskon? Här är det fortfarande hostigt efter förkylningen, men jag hoppas de ska ha repat sig helt tills på fredag. :)
 
Fredag kl 10 funkar för oss också. Möts vi utanför "lilla" ingången (den mitt inne i Ikanohuset) kanske vi kan gissa oss till vem som är vem, borde inte stå så många med barnvagnar och hänga där.

T har vänt sig från mage till rygg någon gång, men inte från rygg till mage. Han försöker inte heller, mageläge är nämligen jobbigt och dödstrist.
 
Håller mamma sällskap i köket:

image_zpsxutre6uy.jpg


Sedan 5 dagar tillbaka kan hon sitta själv långa stunder. Det var i sista sekunden för våran babysitter som är minst 14 år gammal och som gungat minst 6 barn håller inte länge till.

Jag har sytt och klistrat för att få den att hålla ihop. Men nu pensioneras den efter lång och trogen tjänst :D
 
Jösses vad alla bebisar vänder sig :D
Min tös har vid många tillfällen vänt från mage till rygg men hon har nog tyvärr lärt sig att jag vänder henne om hon skriker för såfort jag lägger henne på magen så illvrålar hon.
Eller försöker krypa.. Går dock inte så bra på mage, men ligger hon på rygg tar hon sig lätt en halvmeter för egen maskin O_o hon kör på "äppelmasktekniken" fast i ryggläge :cool:

Vårat vantproblem är förövrigt nästan löst :D hon får helt enkelt va utan.. Och inga tjocka kläder som är ivägen funkar heller så jag får vackert bära då fryser hon inte under bärjackan.. Idag lyckades jag dock få ner henne i vagnen för första gången på säkert tre veckor! Hon ligger i en mjuklift och jag höjde själva ryggstödet på vagnen så hon såg ut, det i kombination med napp funkade i hela 1,5 timme :bump:
 
Glömde ju fråga....
Detta låter säkert helt absurt om man har en bebis som sover dåligt/lite så hoppas ingen tar illa upp!
Men alltså är det meningen att en så liten kotte ska somna "bara sådär" Edith kan typ ligga på en filt i köket när jag diskar och så bara somnar hon.. Eller i babygymmet/på skötbordet/på en kompis badrumsgolv O_o
Ibland blir jag rädd att hon typ har gett upp tanken på att få sova i famen och därför somnar aldeless ensam och övergiven!
Hon sover dock i sjalen minst 2 ggr per dag och somnar oftast för natten i famen också. Är jag för snål med famnsovning?!
 
Kom på en fråga till :o
Ni som har äldre barn på dagis, skulle ni vilja berätta hur barnens dagar ser ut? Alltså ungefär vilka tider det är mat, lek och vilka tider man får hämta/lämna!
 
Glömde ju fråga....
Detta låter säkert helt absurt om man har en bebis som sover dåligt/lite så hoppas ingen tar illa upp!
Men alltså är det meningen att en så liten kotte ska somna "bara sådär" Edith kan typ ligga på en filt i köket när jag diskar och så bara somnar hon.. Eller i babygymmet/på skötbordet/på en kompis badrumsgolv O_o
Ibland blir jag rädd att hon typ har gett upp tanken på att få sova i famen och därför somnar aldeless ensam och övergiven!
Hon sover dock i sjalen minst 2 ggr per dag och somnar oftast för natten i famen också. Är jag för snål med famnsovning?!
Fullt normalt. Vissa barn somnar när och var som helst.

Passa på och njut av "friheten".

Så länge hon inte gråter sig till sömn så är det inga problem att hon somnar bara så där. Snarare skall du se det att hon är så trygg och nöjd så hon somnar där hon är.

Förvisso ett äldre barn men bevis på att man kan somna var och när som helst:

image_zps7e329594.jpg

(Tror jag visat den förr men det är ett så bra exempel på att barn kan somna överallt :D)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
387
Senast: sjoberga
·
Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
893
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
12
· Visningar
544
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 940
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp