gulakatten

Trådstartare
Vad har era barn på fötterna i höst? Min 1.5-åring har hittills haft sina tunna skor i läder från Kavat alternativt gummistövlar när det är blött. Men nu börjar det bli för kallt för läderskorna och jag googlar och googlar men blir inte klok på det. Det verkar som inte finnas så bra mellanting mellan sommarsneakers och vinterkängor. De bra allvädersskorna jag hittar är från strl 22 eller 24 och uppåt och vår dotter har 21.

Så jag tar gärna emot tips och gärna från er med barn med små fötter :D.
 
Senast ändrad:
Har du kollat Reima? Mina barn har stora fötter men är rätt små annars och de brukar vara bra på små storlekar i ytterkläder åtminstone. Vi har haft höstskor från dem tidigare och tycker de var bra.
 
Har du kollat Reima? Mina barn har stora fötter men är rätt små annars och de brukar vara bra på små storlekar i ytterkläder åtminstone. Vi har haft höstskor från dem tidigare och tycker de var bra.
Tack för tipset! Jag kikade nu och de har precis vad jag är på jakt efter. Dyra men bra, så vi kör på det!
 
Vad har era barn på fötterna i höst? Min 1.5-åring har hittills haft sina tunna skor i läder från Kavat alternativt gummistövlar när det är blött. Men nu börjar det bli för kallt för läderskorna och jag googlar och googlar men blir inte klok på det. Det verkar som inte finnas så bra mellanting mellan sommarsneakers och vinterkängor. De bra allvädersskorna jag hittar är från strl 22 eller 24 och uppåt och vår dotter har 21.

Så jag tar gärna emot tips och gärna från er med barn med små fötter :D.

Fodrade gummistövlar är toppen blöta höstar på små barn! Alt vanliga gummistövlar med raggsockar.
 
Ett litet tips bara, storlekar på skor kan variera väldigt mycket beroende på märke så gå hellre efter innermåttet på skorna. Storlek 21 i ett märke kan skilja sig väldigt mycket från storlek 21 i ett annat märke.
 
Kavat Fiskeby XC har vi haft som höstskor. De är fodrade men betydligt tunnare foder än en vintersko. Och sen gummistövlar med löstagbart foder när det är blött :)
 
Ett litet tips bara, storlekar på skor kan variera väldigt mycket beroende på märke så gå hellre efter innermåttet på skorna. Storlek 21 i ett märke kan skilja sig väldigt mycket från storlek 21 i ett annat märke.
Jadå, vi går på mått. Tack för tipset!

@Imogen De har jag kikat på. Tack för tipset!
 
Vi har Kavat Iggesund, superbra när det är lite svalt och vattentäta. Dock lite varma vid varmare dagar än. Tyvärr har hon typ växt ur dom redan, suck! Funderar på att leta reda på likadana större..köpte dessa Begagnat, typ i nyskick.
 
Vi har Kavat Iggesund, superbra när det är lite svalt och vattentäta. Dock lite varma vid varmare dagar än. Tyvärr har hon typ växt ur dom redan, suck! Funderar på att leta reda på likadana större..köpte dessa Begagnat, typ i nyskick.

De har vi också haft mycket (de är grymma!) men de börjar på storlek 22 :)
 
Vad har era barn på fötterna i höst? Min 1.5-åring har hittills haft sina tunna skor i läder från Kavat alternativt gummistövlar när det är blött. Men nu börjar det bli för kallt för läderskorna och jag googlar och googlar men blir inte klok på det. Det verkar som inte finnas så bra mellanting mellan sommarsneakers och vinterkängor. De bra allvädersskorna jag hittar är från strl 22 eller 24 och uppåt och vår dotter har 21.

Så jag tar gärna emot tips och gärna från er med barn med små fötter :D.
Vi har Viking gore-tex till våra små. Tycker de är lättare än Kavat Iggesund och lite bredare över foten så de får ordentligt plats.
Vet inte hur små storlekar de finns i dock..
 
Vi har Kavat Iggesund, superbra när det är lite svalt och vattentäta. Dock lite varma vid varmare dagar än. Tyvärr har hon typ växt ur dom redan, suck! Funderar på att leta reda på likadana större..köpte dessa Begagnat, typ i nyskick.
Ja de är fina alltså, tyvärr för stora för vår lilla tjej dock.

Tack för alla tips, alla som svarat! Vi körde på Reima och de verkar superbra verkligen 😊.
 
TS har ju löst problemet, men det är säkert ett ämne som intresserar flera. Vi är väldigt nöjda med Reima Passo, barnet är inne på tredje storleken och nästa storlek väntar i skåpet. Dyra, men jag har passat på att köpa på mig när de haft -40/50% på vissa färger på t.ex. Jollyroom.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp