Hög transport med fönster

Lotus

Trådstartare
Har jäkligt dålig koll på hur de olika transportmärkena ser ut, och skulle behöva lite hjälp av er!

Min häst vill gärna ha en transport som är lite högre eftersom han är ganska stor och högrest (170 cm halvblod) och han verkar gärna vilja se ut när han åker. Dessutom åker han brett och är van att lastas ur fram, men det tror jag att är en vanesak, han går nog att lasta ur bak med lite träning.

Men - jag behöver ju träna lite, så vilka märken av transporter ska jag titta efter när jag ska hyra?

Sv: Hög transport med fönster

Boj har modeller som är extra höga och extra breda. Med fyra fönster + glas i fronten.

Kolla trådar angående hyra av transporter - och exakt vad du kan försäkra för (det är nästan omöjligt att försäkra sig mot skador som hästen orsakar transporten!), om du nu skall öva lastning/ transportering.

Boj har extra brett, extra högt och då är takhöjd 2,40. Ume har 2,30 som standard. Fronturlastning ska finnas för båda, och även rejält med fönster. Frågan är dock hur många som hyr ut nyare modeller.

Tack, det är Star och Boj jag lyckats hitta när jag sökt efter sådana transporter.

Hästen är snäll men blir svettig och orolig i trånga mörka transporter, och jag som är ovan och vill att det skall funka optimalt så att jag kan känna mig lugn när jag kör själv såhär i början.

Fler tips?

Ifor Williams 510 modell är 2,30 hög och lång och bred. Har fronturlastning och fönster också. Och efter vad jag har hört dessutom en fantastisk fjädring som gör åkkomforten bra för hästen.

Den dag jag har råd blir det nog en sådan.

Thule exclusive är en bra vagn för just lite högre hästar, har själv en kille på 175 och köpte en sådan här.....extra bred och hög.

http://hem.bredband.net/piabjortn

titta under hästarna..

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 987
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 551
Senast: Lavinia
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: cowgirl81
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 822

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka