Höga transportskydd till stor ponny?

mumin

Trådstartare
Jag ska införskaffa nya transportskydd till min häst, då han ibland kan vara lite brutal. Har tidigare haft låga, men är nu inne på att skaffa hög modell. Min fråga är då, vad har man för storlek till en grov d-ponny, fjording? När man ser hur stora skydd halvbloden har, inser jag att han kommer att drunkna i full-size, men frågan är, får han plats i ponny? Det enda märket jag sett som har cob är bucas, och det är inte riktigt min prisklass..

Ni andra med större ponnyer, vad har ni för storlek på era höga transportskydd?
Några tips på bra skydd till bra pris, som kan tänkas passa?

Någon som har någon erfarenhet av Börjes transportdamask Super, för 265 kr? Hög modell till väldigt vettigt pris, som man har råd att byta ut vid behov.. Hur är de i storlekarna?

Tacksam för svar! :idea:

Sv: Höga transportskydd till stor ponny?

Olika märken har olika sorlekar.
Jag hde cob i buccas till min stora D o de satt som en smäck.
Men Amigos fullskydd tex är inte särskilt höga, inte heller de börjes modeller jag srtt i storlek full.
Ponny blir litet, det är till b o c ponnyer.

Kompisen har börjes höga transportskydd som fanns i katalogen förra året(de finns bara på hemsidan nu).
De har passat både till smala fbl-ben och till stora hbl-ben, de är lagom höga, bra kvalitet och lagom tjocka.
Satt även bra på min lilla stora häst, han drar annars Ponny eller medium på benskydd.

Jag har en grov och stor D ponny, jag har full-skydd på henne, då
ponny skydden är så väldigt små, jag har Pessoas transportskydd,
visst är dom lite stora, men dom sitter väldigt bra och skyddar
mycket bra. :)

*knapplån*

Spinner vidare.. Såg att Hööks har höga transportskydd i cob-storlek, equi-guard, kostar 650 kr ungefär. Någon som har dessa och kan dela med sig av erfarenheter? Hur är de i storlekarna, hur sitter de o skyddar osv?

Vad kostar pessoa-skydden? Var säljs dem?

Jag har Mark Todds höga transport skydd och dom är super!!:) Jag har i storlek cob och dom passar jättebra. Jättebra kvalitet, har hållt hur länge som helst!:)

Vet inte riktigt vad dom kostar, kanske runt 700-800 kr?!

Jag har en d-ponny, en connemara korsning på 144cm och med normala ben!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
659
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Måste införskaffa nya transportskydd och funderar lite på vilka jag ska välja. Därför vill jag ha lite åsikter om tre olika jag kollat...
Svar
16
· Visningar
2 161
Senast: MaRomer
·
Utrustning Ni som har hästar modell större (i mkh...), upplever ni att det är svårt att hitta höga transportskydd som passar? Elvira har växt...
Svar
6
· Visningar
1 324
Senast: independent
·
M
Körning Jag har en stor och grov B ponny på 125 hög. Hon är cirka 14 år och har nu bestämd mig för att köra in henne :D Mamman av min...
Svar
3
· Visningar
3 455
Senast: Anna_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka