Högakusten-stövel?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare beate
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 158
B

beate

Jag har besvär med Hallus valgus(knöl på insidan av foten). På Hööks provade jag ett par Högakustenstövlar och tyckte att de var superbekväma för min breda fot. Men hur är de att rida i? Verkade lite klumpiga och breda i skaften. Någon med erfarenhet?
Beate

Sv: Högakusten-stövel?

Jag har Graningestöveln (något liknande gissar jag) och de är jättebra att rida i. Jag har dem året runt.

jag har haft mina i 11 år, de är lika bra än.
Sköna och rejäla.

Inte ett dugg klumpiga! :)

för mig med breda vader är de perfekta att rida i, dock äre det totalt livsfraliga att gå i på vintern, jag bara halkar runt och är allmänt drullig :D

Dottern köpte ett par MOUNTAIN RIMFROST RIDER II JR (finns även i "vuxen" strl) som påminner om de du tittat på (hon provade likadana som du på HÖÖKS) och hon är jättenöjd med dem..kostade runt 900 kr :) så hon köpte dom istället eftersom dom var lite billigare..

Senast ändrad:

Jag fick ett par högakusten stövlar av mina föräldrar i julklapp för många år sedan och de är jag fortfarande nöjda med.
Jag har väl varierat med fårskinnssula, tjocksockar och annat eftersom de är köpta för vinterbruk (dvs lite för stora för att kunna ha tjocksockar). Med fårskinnssula har jag använt dem även sommartid.

De finns med både breda och normala skaft vad jag vet.

Klumpiga har jag aldrig tyckt att de är annat än att jag hellre rider i jympaskor på sommaren, men det är ju pga värmen...

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
228
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 853
Senast: Squie
·
Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
994
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka