Högtalare

Adelente

Trådstartare
Hejsan

Ska köpa högtalare inom en snar framtid. Men jag behöver tips. Ska vara 2.1 med djup bas.

Har funderat lite på Logitech Z523, är det någon av er som har en sån och kan berätta hurdan de är, om de är prisvärda och om ljudet varit bra, även på hög volym.

// Adelente

Sv: Högtalare

de klarar varken hög volym eller har djup bas.. faktum är att det är dåligt ljud och framförallt tunt ljud.. men det är klart.. vad kan man vänta sig för 700spänn? man får inte ens ett par bra hörlurar för det.

Det sitter bara ett 6-6,5" baselement i det system du nämnt vilket inte klarar inte av att ge varesig djup eller tryck..

för att få någorlunda bra tryck i basen för att fylla ett normalstort vardagsrum så börjar priserna vid 3-4tusen.. och då har du varken diskant eller mellanregister... och då kan du lägga till lika mycket till.

fast det är klart, vi har alla olika preferenser och förväntningar.. men för 700spänn kommer du inte hitta något som ger det du söker, tyvärr.

saken var den att jag läst att de hade djup och mäktig bas, men det betyder ju inte att det stämmer. Priser bryr jag mig inte speciellt mycket om, så det är inget problem! :)

bror min har nämligen ett par sånna där, och jag tycker det är pengarna i sjön.. men det är klart.. jämför du med ett par inbyggda laptop högtalare är det STOR skillnad.. jag tycker det låter ungefär som ett par sånna där 2 muggar med snöre emellan...

du får väl ta dig en sväng ner på butiken och provlyssna.. elektronikbutikerna brukar ju ha lite system uppställda.. jag skulle aldrig köpa högtalare/hörlurar olyssnade.

Liknande trådar

Fritid Vi ska köpa en ny högtalare till en förening jag är med i. Högtalaren ska användas på ponnyutställningar och liknande arrangemang, både...
Svar
7
· Visningar
457
Senast: Sassy
·
IT & mobiler Vi behöver köpa in headset till jobbet för person som sitter och svarar i telefon och vart vänder man sig inte om inte hit när man inte... 2
Svar
22
· Visningar
722
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
894
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 300
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka