Höjd för D-ponny i KM?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Mallevic
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 419
M

Mallevic

Jag ska tävla KM i hoppning i höst med min D-ponny!
Men jag är osäker på hur högt det blir då.
Någon som vet? :confused:

Sv: Höjd för D-ponny i KM?

Det brukar vara olika från klubb till klubb, så ta kontakt med din ridklubb så får du ett helt korrekt svar=)

okej,
men det är runt 90cm va?

När jag red en KM-klass på D-ponny gick den i LD, men då var det på en ganska liten klubb där det inte fanns några ryttare som red högre klasser än LD/LC. Men vet andra, större klubbar där KMet gått i LB. Så det beror ju lite på=)

det är typ olika klubb till klubb. i min klubb går "lilla km" i LC och stora LB :)

det är typ olika klubb till klubb. i min klubb går "lilla km" i LC och "stora" LB :)

det är som sagt olika från klubb till klubb. men jag tror det är vanligast det går i LC, i så fall 90 för d-ponny :)

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den... 2
Svar
25
· Visningar
2 345
Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
1 045
Senast: Elo
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 663
Senast: Roheryn
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 198
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Surkål