Höjd på tretorn?

Taefill

Trådstartare
Jag är lite sugen på att köpa mig ett par tretorn, men de kanske är för höga för mig... :crazy:
Eftersom de väl är rätt små i foten, och jag har ganska stora fötter, skulle jag nog behöva ha ett par storlek 42. Då är höjden 49 cm vad jag kan läsa mig till. När jag mätte min vad (från golvet till knävecket) var det futtiga 45 cm. Sjunker stövlarna såpass mycket att det skulle gå?
Alla affärer här har bara upp till 40 i butik och resten får man beställa, så jag har liksom ingen möjlighet att prova.

Sv: Höjd på tretorn?

jag har 47,5 cm långa ben och 38 på tretorn. Passade i början men nu är dom för korta. 37 som jag oftast har var way för korta :(

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
242
Senast: sweep
·
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
674
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 883
Senast: Squie
·
Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 180
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Bästa fysiska ridsportbutiken?