Höjningar igen....

Sv: Höjningar igen....

Men det är ju gör det ju inte, går runt alltså. Börja med att räkna bort momsen så är det 400 kr kvar, sen ska skatt och sociala avgifter betalas. Har hovis med sig eget material också? Han kommer säkert inte till fots, och jag förmodar att hovis har en telefon som du når personen på. Då börjar du kanske att förstå, någonstans luktar det skunk.:angel:
Men håll fast i din hovis, för h*n bedriver ideellt arbete.;) Eller så hamnar inte kvittona där de ska.:idea:
Jo nog vet jag vilka utgifter man har som företagare, eftersom jag själv har firma... Och visst är jag beredd att betala mer än så, men jag ser ingen anledning att betala mer än de själva begär.

Men i de här trakterna så verkar många förvänta sig att andra jobbar i princip gratis för att sponsra ens hästintresse... Det klagas på många saker att det är för dyrt, trots att det inte ens går runt för den som jobbar och investerar. I stockholm tyckte jag att det var mer rimliga priser, både på hovslageri och andra tjänster och hyror, men här är ingen beredd att betala.

Och ska jag vara riktigt ärlig så håller jag med, många hästmänniskor på landsbygden verkar totalt omedveten om vad det kostar. De som driver stallar eller lösdrifter får gå ned ordentligt i pris för att ens få hyresgäster, jag har flera bekanta som slutat ta hyresgäster av den orsaken då de tyckte att en inackordering inklusive allt utom mockning för 1600 kr var dyrt.
PL hade en förklaring till det i någon tråd, vilket berodde på att landsbygdens hästverksamhet t ex ridskola ofta får kommunala bidrag samt ideellt arbetande människor. Medan vi här i storstäderna får betala den verkliga kostnaden, bidragen här är ofta små om de ens finns och ideellt arbete finns inte i ordboken här.;)

Man kan helt enkelt konstatera detta, en hästuppfödare sponsrar en hästköpare. Det är i princip omöjligt att sälja hästen till den verkliga kostnaden vid 3 års ålder för ingen skulle betala det priset.:crazy:

Ja men eller hur. Vi tar hela 1800 kr för stallplats inkl allt utom mockning och kraftfoder - och då ingår även ridhus som är ledigt nästan jämt! Men det är jättedyrt. Och ridhuskort för 50 kr/gång eller 200 per månad, det är också dyrt. Att vi har lagt ut 30-40' bara på att lägga in nytt underlag nu, det är det ingen som tänker på. De pengarna kommer vi ju knappast få igen på hyror...

Sådär, nu har jag också gnällt lite :smirk:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka