Sv: Höjningar igen....
Men i de här trakterna så verkar många förvänta sig att andra jobbar i princip gratis för att sponsra ens hästintresse... Det klagas på många saker att det är för dyrt, trots att det inte ens går runt för den som jobbar och investerar. I stockholm tyckte jag att det var mer rimliga priser, både på hovslageri och andra tjänster och hyror, men här är ingen beredd att betala.
Jo nog vet jag vilka utgifter man har som företagare, eftersom jag själv har firma... Och visst är jag beredd att betala mer än så, men jag ser ingen anledning att betala mer än de själva begär.Men det är ju gör det ju inte, går runt alltså. Börja med att räkna bort momsen så är det 400 kr kvar, sen ska skatt och sociala avgifter betalas. Har hovis med sig eget material också? Han kommer säkert inte till fots, och jag förmodar att hovis har en telefon som du når personen på. Då börjar du kanske att förstå, någonstans luktar det skunk.![]()
Men håll fast i din hovis, för h*n bedriver ideellt arbete.Eller så hamnar inte kvittona där de ska.
![]()
Men i de här trakterna så verkar många förvänta sig att andra jobbar i princip gratis för att sponsra ens hästintresse... Det klagas på många saker att det är för dyrt, trots att det inte ens går runt för den som jobbar och investerar. I stockholm tyckte jag att det var mer rimliga priser, både på hovslageri och andra tjänster och hyror, men här är ingen beredd att betala.