Holländskt register?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Spirit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 6 381

Spirit

Trådstartare
Letar efter en specifik häst, har regnummer & chipnummer men hittar inte hästen någonstans.
Finns det något speciellt register där man kan slå in antingen chipnumret eller hästens regnummer & få fram tävlingsresultat & stam på hästen?

Det handlar om en importerad KWPN. Den har pass, vill bara dubbelchecka hästen först med registrerna.
Har försökt med www.fokkenpaard.nl & www.kwpn.nl samt googlat & altavistat chipnummer, hästens namn samt regnummer utan resultat.

Tacksam för hjälp.

Sv: Holländskt register?

Man måste kontakta holländska förbundet och faxa ägarbevis för att få uppgifter. Har själv haft problem att hitta tävlingsresultat. Var på din vakt för det är inte alltid allt stämmer... Kontakta KWPN så hjälper dom dig... Prova även googla hästens namn efterföljt av paard på holländska google... Du kan även kontakta uppfödaren om det finns uppgifter om denne.

Lycka till!

Jag fick nyligen svar från KWPN
Fick en pdf fil på hästens namn, stam, regnummer & chipnummer.
Så det är rätt häst.
Trodde inte dom skulle svara då det dröjt över en vecka.:crazy:

Jag har provat goggla på holländska google, men hittat absolut ingenting.:confused:

Men vad jag har förstått så har holländarna ett namn i passet & ett namn på tävling & ett tilltalsnamn på hästen?

Jag fick nyligen svar från KWPN
Fick en pdf fil på hästens namn, stam, regnummer & chipnummer.
Så det är rätt häst.
Trodde inte dom skulle svara då det dröjt över en vecka.:crazy:

Jag har provat goggla på holländska google, men hittat absolut ingenting.:confused:

Men vad jag har förstått så har holländarna ett namn i passet & ett namn på tävling & ett tilltalsnamn på hästen?

Ok, så det funkade att maila? Jag fick ringa... Men vad bra att allt stämde :)

Fick du även med tävlingsresultat?

Ett tips, om hästen är röntgad i Holland, gör en ny i sverige för dom vet hur man vinklar för att dölja lösa benbitar och dylikt. Vill inte skrämma dig men jag fick hem en import med en nyligt gjord ringbandsoperation som var besiktigad UA!? Var jätte noga.

Lycka till med nya hästen:bump:

Vi skall till klinik & besikta idag. :d

Tyvärr fick jag inga tävlingsresultat medskickade.
Egentligen ganska oväsentligt för min del.
Skall gå i avel hos mig på hobbynivå. Och hästen är T märkt.

Resultat på hästar i Nederland ligger hos http://www.knhs.nl/, det samma som ridsport förbundet. Men du måste ha hästens tävlingsnummer. Det står inte på papperet från KWPN, men det står på reg. papperet från KNHS.

Om det är en gammal häst är det svårt att hitta resultat pga. att det var ca 4 förbund intill för 4-5 år sen.

www.Paardenfokken.nl

Som för övrigt finns delvis översatt till svenska

Där finns de allra flesta KWPN hästarna. ( du hade skrivit fel i första inlägget - men kanske sökt rätt vad vet jag)

Resultat på hästar i Nederland ligger hos http://www.knhs.nl/, det samma som ridsport förbundet. Men du måste ha hästens tävlingsnummer. Det står inte på papperet från KWPN, men det står på reg. papperet från KNHS.

Om det är en gammal häst är det svårt att hitta resultat pga. att det var ca 4 förbund intill för 4-5 år sen.

Hur söker man på den sidan ?

Det verkar vara ganska mkt upp till var och en att man registrerar sina hästar på paardenfokken. Jag har 3 kwpn hästar och jag hittade ingen av dem där så nu har jag fört in dem och mitt tyska hannoveranersto och hennes avkomma.
Så det verkar en aning godtyckligt detta register för i princip skulle vem som helst kunna gå in och lägga till några hästar som inte finns.
/G

Desverre har dom ändrat lite på sidan, så nu måste man ha ett lösenord för att komma in på resultat sidan. Så telefon och mail är bäste alt.

Jag hade vänt på det, såg det sen. :crazy:

Har kollat upp med KWPN, fått bekräftelse på att allt stämmer.
Vi besiktade hästen igår på klinik & den var helt utan anmärkningar & stämde av chipnumret & identitetsbeskrivningen med uppgifterna jag fått från holland.

Skall hämta hem henne nästa vecka :bump:

Nu ska jag leta lämplig hingst.
Skall vara bra huvud då hon själv är lite nervig, bra galopp & kort rygg & inte över 1,70.

Senast ändrad:

min upfattning är att paardenfokken är betydligt säkrare (mer kontrollerad) än allbreed.

*kl* undrar jag med. Har en valack importerad våren -06. Han har pass och chipnummer som överensstämmer med varann (kollat hos veterinär). Han har uppfödare i passet, har försökt skriva till dem men tyvärr utan svar. Hur kan jag söka efter eventuella tävlingsresultat med hjälp av namn och chipnummer? Undrar även över hans ras.

Mycket glad för all hjälp! :bow:

*kl* undrar jag med. Har en valack importerad våren -06. Han har pass och chipnummer som överensstämmer med varann (kollat hos veterinär). Han har uppfödare i passet, har försökt skriva till dem men tyvärr utan svar. Hur kan jag söka efter eventuella tävlingsresultat med hjälp av namn och chipnummer? Undrar även över hans ras.

Mycket glad för all hjälp! :bow:

Mejla till www.kwpn.nl
Jag fick en länk i mitt mejl, tyvärr kunde jag inte öppna den & se mitt sto`s resultat.

Liknande trådar

Övr. Grenar Har googlat runt lite, men inte hittat det jag söker. Så då vänder jag mig till allvetande Buke istället. :) Letar info om ett engelskt...
Svar
1
· Visningar
1 195
Senast: mamman
·
Ekonomi & Juridik Jag letade häst i somras. Det fanns många nederländska importer till vrakpriser - trots att vissa hade riktigt schysst stam, hade bra... 2
Svar
21
· Visningar
3 688
Senast: corzette
·
  • Låst
Islandshäst Efter att ha lusläst annonser, kollat uppgifter/färger mm under ett par månaders tid så har jag jag sett en hel del tveksamheter... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
13 884
Senast: Boj
·
V
Avel Är det någon som har några bra tips vart man kan spåra en uppfödare? Om det finns något register någonstans med halvblodsuppfödare eller...
Svar
2
· Visningar
865
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Dalmatiner
  • Valp 2025