Hönsloppor

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare mizz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 2 165
M

mizz

Sambon påstår att han blivit biten av en hönsloppa och jag ska därför ut på jakt i hönshuset. Vill därför veta lite mer, vad ska jag titta efter, var ska jag titta, hur gör jag för att få bukt med ev problem, smittkälla, etc. Tipsa gärna om en hemsida med mkt bilder och bra förklaringar.

:bump: Mizz

Sv: Hönsloppor

hm, vi hade det förut..
och vi märkte det på pinnarna (vi har som lådor under där avföringen hamnar) och jag bara tog tag i en låda och hade sen fullt på händerna *kräks*

det ser ut som små spindlar ungefär, småsmåsmå.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 225
Senast: _Taggis_
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
796
Senast: WildWilma
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
10 672
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 670

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Stärka 3 åring
Tillbaka