Hönstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina höns tittar just nu ut och typ skakar på huvudet. Häromdagen när jag var inne med vattenbyttan för att rengöra den så hittade jag två hönor ståendes i dörren med långa långa halsar för att nå ut till snön för att äta av den. Det är konstigt att något som är så farligt att gå i kan vara så "gott" att äta
Mina älskar också att äta snö, men tycker att det är sjukt äckligt att gå i :laugh:
 
Mina höns tittar just nu ut och typ skakar på huvudet. Häromdagen när jag var inne med vattenbyttan för att rengöra den så hittade jag två hönor ståendes i dörren med långa långa halsar för att nå ut till snön för att äta av den. Det är konstigt att något som är så farligt att gå i kan vara så "gott" att äta

Alla mina är ute från morgon till kväll trots mycket snö, så jag är nöjd. Det var ju lite av ett besvär att få ut dem i början. Någon snö verkar de inte äta dock.
 
Alla mina är ute från morgon till kväll trots mycket snö, så jag är nöjd. Det var ju lite av ett besvär att få ut dem i början. Någon snö verkar de inte äta dock.
Så olika det kan vara. Nu är det bra att de vill vara inne eftersom jag inte hann med utan snön har sabbat hönsgården till viss del och det är hopplöst att bli av med snön på nätet nu. Försvinner snön är det enkelt att laga men det lär ju ta ett tag innan så sker iom att det faller blötsnö nu och sen ska regna i skiten innan det fryser på igen
 
Jag hämtar maran-ägg imorgon. Gav bort mina brunläggare i höstas (weslumer) som aldrig riktigt passade in i gruppen. De var inte mobbade eller så men var alltid lite i ytterkant och värpte ganska dåligt.
Jag och kompisen, som jag gav dem till, trodde att de möjligen skulle fungera bättre i en liten grupp hos honom.

När nu @Miiikaela_ snackade om kläckaren så tänkte jag att det är lika bra att börja nu redan och vad bättre än att då skaffa nya brunvärpare för jag vill ju ha sådana? Då kom jag ju på att maranägg behöver inte fraktas med post utan de kan jag hämta hos min vanliga leverantör och riskerar ingen förfrysning.
Vi har förutsättningar att ha dem i huset först och sedan i foderkammaren, sedan box och sedan är det ju vår Så de kan flytta ut.

Vi kommer ha massa andra kläck under sommaren så det är bara att jobba på.
 
Så olika det kan vara. Nu är det bra att de vill vara inne eftersom jag inte hann med utan snön har sabbat hönsgården till viss del och det är hopplöst att bli av med snön på nätet nu. Försvinner snön är det enkelt att laga men det lär ju ta ett tag innan så sker iom att det faller blötsnö nu och sen ska regna i skiten innan det fryser på igen

Som tur var har jag kunnat ta bort snö från nättaket men det är ju ändå nära att tyngas sönder innan man kan och hinner få bort allt.

Det var lite stressigt i morse när jag såg att snön skulle bli extra tung idag. Det var inte mycket på taket men det bågnade där det låg. Det var bara att ta sig tid att gå under och putta. Det var varken skönt eller lätt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp