honung på blåsor?

chandelier

Trådstartare
Jag har läst mycket om honungens positiva egenskaper på senaste tiden och tänkte testa om det är så bra som det sägs.
Jag har fått en blåsa på insidan av ljumsken som jag tänkte smörja med honung och se om den försvinner snabbare men jag har märkt att det svider ganska mycket när man har på den, brukar det göra det? Eller är det så att honungen hämmar läkningen istället för skynda på den?
Har en honung ifrån Ica och en ifrån en lokal biodlare, inbillar mig att den lokala ska vara bättre stämmer det? :)

Tacksam för svar om någon har några erfarenheter.
 
Det finns en honungssalva som ska vara mkt bra till sår, jag känner forskaren bakom. Men ren honung på sår det vet jag inte om det fungerar har inte hört någon som testat det.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hörde en kommentar om keratosis pilaris (=det hudproblem jag är drabbad av) i min funktionsmedicinska favorithälsopodd, och att...
Svar
3
· Visningar
2 160
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 546
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 226
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag längtar efter den dagen jag faktiskt får använda min hjärna igen! Det är 5 år sedan jag började med min epilepsimedicin Lamotrigin...
2 3
Svar
51
· Visningar
10 332
Senast: Stollan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp