Hood i lycra, hur mycket skyddar den?

Sv: Hood i lycra, hur mycket skyddar den?

Det är väl inte säkert att den släpps ut?? Mina går ut vid 7.30. Jag jobbar till 16, åker ut o gör stallet och är klar att ta in ca 18.30. Sen rids de och nattas i boxen. Är de inte ute från morgon till kväll då?

Det är väl inte säkert att den släpps ut?? Mina går ut vid 7.30. Jag jobbar till 16, åker ut o gör stallet och är klar att ta in ca 18.30. Sen rids de och nattas i boxen. Är de inte ute från morgon till kväll då?

Ser fortf inte vad axel skriver (vilket axel vet).

Men mina släpps ut efter ridning under lerperiod ja. Jag rider alltid i dagsljus, så endera rider jag innan jag släpper ut, eller så tar jag in och sen släpper ut igen efter ridning. Alltså rullar sig rara kraken igen efter ridning i de flesta fall (ibland glömemr han sig, som igår..).

Och kommer in lerig. Och blir kliig. Och endera sanerar matte då, eller så är matte på jobbet och hästen får vara lerig och kliig och då ryker manen.

Jmf med om jag hittar en hood som fungerar att hästen rids, släpps ut i sin hood, ta in på kvällen, den leriga hooden tas av, hästen inte kliig, manen får vara kvar och inga problem.

Jag tror inte att det är leran som den får klåda av. Den kanske är för varm. Kanske ohura eller något liknande.Min häst rullade sig idag efter ridning. Satte på täcket för tidigt. Den blev då väldigt varm.

Jag tror inte att det är leran som den får klåda av. Den kanske är för varm. Kanske ohura eller något liknande.Min häst rullade sig idag efter ridning. Satte på täcket för tidigt. Den blev då väldigt varm.

Varför är han inte kliig när han är lerfri då?

Finns i övrigt inte minsta lilla tecken på ohyra, han är lika kliig täckad som naken i boxen. Är inte för varm.

Kanske för att du då har kliat den tillräckligt:D

Nu är tråden några veckor gammal och du kankse har löst problemet.
Hittade ett slags tranporttäcke på en sida på nätet och tänkte att det kanske kan vara en lösning. Vet dock inte om jag skulle vilja ha på mig den.
Transporttäcke SKIN heter den iallfall, kan pm:a länken dit om du vill.

Liknande trådar

Hästvård Hästen har knotteksem. Ute går han med eksemtäcke + flughuva med öron. Inne har han eksemtäcke, men jag vill inte att han ska behöva... 2
Svar
26
· Visningar
2 196
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 806

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka