Hööks bett med lock up effekt?

nuckan

Trådstartare
Jag har så himla långt till närmsta Hööks butik så ni ska få hjälpa mig med en sak!
Det har kommit ett nytt bett som är anatomiskt med fasta ringar. Men när man läser i beskrivningen låter det nästan som om det har lock up effekt? Det står "den ledande delen låser sig och blir rakt"

Är det nån som känt på bettet om så är fallet? Jag tänkte beställa ett nämligen!

Sv: Hööks bett med lock up effekt?

Det är väl en kopia på pessoas bett med lock up.

Hööks har jag inte testat, men mitt sto gillar 2delat med lock up.
Det är värt att prova säger jag :D

Undra varför de har "lederna" åt fel håll om det säljs som "anatomiskt".. (där mittendelen sitter fast i sidodelarna).

Någon som vet om man får tävla med lockup-bett numera? (dressyr och hopp)

hoppning är det åtminstone inga problem, har sett många tävla med pessoa magic betten, har det själv också. och i hoppningen är ju raka bett tillåtna.

Jag har tolkat att dessa bett är godkända eftersom både ledade och raka är godkända i både dressyr och hoppning. Jag rider själv på ett pessoa magic även i dressyr.

Jag har ett Dangerbett (alltså originalet till Hööks kopia) med lösa ringar och lock up effekt och med det bettet var min häst placerad i dressyr för 2 veckor sen.

jag kan filma/fota mitt imorgon =) så får du se hur det beter sig

Aha, jag tittade bara på tvådelade. Min häst ska enligt tandläkaren ha tvådelade bett... finns det bara som tredelat alltså?

http://www.youtube.com/watch?v=6TqYzvQuslM&list=UUoCODQMn1eUcXa47kP8yBWw&index=1

971769_10151389053191315_1953486427_n.jpg

5219_10151389053216315_326091416_n.jpg

931422_10151389053236315_1866151104_n.jpg

969305_10151389053366315_145346781_n.jpg

Hmm... Det ser ju ut att bara låsa i en vinkel. Med tanke på hur det ligger i munnen borde det ju ändå kunna slå upp i gommen, eller tänker jag fel nu? Det lär ju bara kunna låsa så att det inte slår upp med leder rakt upp, men i hästmunnen ligger det ju inte i den vinkeln..?

ja det låser ju bara i en vinkel men när det ligger där så är det ganska fast i den vinkeln.. men det gäller ju att det stannar där typ.. min häst gillar det inte i alla fall.

Liknande trådar

Utrustning Hästen (Islandshäst) behöver ett nytt bett. Enligt utbildad hästtandläkare har hon liten mun och behöver ett smalt bett. Hon har nu...
Svar
7
· Visningar
4 022
Senast: Ace
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig... 2
Svar
21
· Visningar
8 398
Utrustning Hästen har tjock tunga, köttiga läppar och väldigt låg gom. Har provat lite olika tränsbett och hon föredrar ett tredelat eggbett, eller... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 481
Senast: Alexandra_W
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok ;) :laugh: Jag har ganska länge längtat efter att ta det mer lugnt, vara mer obokad och vara hemma mer. Jag har tappat lusten att åka...
Svar
5
· Visningar
2 438
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår