Hööks bett

Ajda

Trådstartare
Är det någon som har erfarenhet av hööks tredelade tränsbett?
Är de prisvärda och bra?

Sv: Hööks bett

Ja, det tycker jag nog, så länge du väljer de tunnaste varianterna...

Vissa av deras bett finns i både en tunnare och en tjockare variant, och de tjocka är riktigt groteska... :crazy:

Jag funderar mest på det som kostar 139:-
14mm har jag för mig att det stod. med rndad mittendel.

Ja, men det ser ju normalt ut!

Det är nog bara GM-betten som finns i två tjocklekar... :angel:

Jag har ett tredelat tränsbett från hööks (fick det med hästen), som är mörkare på kanterna och biten i mitten är typ kopparfärgad. Märkte för nån dag sen att det har börjat rosta lite. Har även hört att deras bett kan vara alergiframkallande, pga dåliga metaler. Vet ej om det stämmer, men jag ska köpa nytt bett till min pålle iaf...

Jag är nöjd med mitt iaf, det är som vilket annat märke som helst...
Kommer ej ihåg priset men tror att det låg på drygt hundralappen så de får man väl kalla prisvärt!

Jag har ett tvådelat tränsbett därifrån, rostfritt. Det kostade 98 spänn och är fortfarande likadant som när jag köpte det för kanske 3 år sedan. Så det är prisvärt! :)

Har ett tredelat gold medal från Hööks, kommer inte ihåg priset men hästen trivs väldigt bra med det, bättre än det tvådelade.

Ajda skrev:
Jag funderar mest på det som kostar 139:-
14mm har jag för mig att det stod. med rndad mittendel.

Jag har det och det är kanon enligt mig och hästen gillar det med!
Absolut prisvärt. =)

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 208
Senast: sweep
·
Utrustning Måste köpa nya ridskor. Bruna i skinn. Hyfsat billiga. Har kollat på Horze och Hööks. Har någon erfarenhet av dessa två modeller? denna...
Svar
8
· Visningar
397
Senast: tott
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
877
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 069
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår